Thursday, October 4, 2012

Hot FM - Haiwan dan Anda

Tadi dengar Hot FM... katanya ari nie 4 Okt adalah HARI HAIWAN SEDUNIA
so macam2ler caller call bitau ape kisah meka ngan haiwan kan
ada yang kena kejar ngan kambing jantan
ada yang tolong kopek telur cicak ~ geli geleman ai

so ai pun teringat kenangan ai dengan haiwan

First, masa ai sekolah menengah kat sm clifford dulu... 
ai kan budak asrama... kiranya kalo minggu boleh balik kg tu, memang hiphip horeyler kan...
kebiasaan ai akan balik naik keretapi thari.... tp perjalanan nak ke stesen keretapi dari asrama tue mmg sedikit mencabar... cabarannya ialah AI AKAN BERTEMU DENGAN ANGSA!

Perjalanan ke stesen tue, kami kena berjalan separuh padang bola... naik tangga sket... pehtu lalu kat tepi surau spital lipis yg kadang2 ada mamat gila seks duk kat situ...pehtu naik bukit dan kami akan menempuh kuarters spital... so penghuni kuarters tu ler yang bela angsa... bukan sekor, berekor-ekor pehtu dah besar2 plak tue...

nak dijadikan citer, ada satu hari tue... mmg minggu balik kg... so ai and the geng, berjalanler together2 menuju ke stesen ketapi...ingat lagi, masa tue ai bawak beg balik kg kaler pepel... bila lalu jer jalan nie.. kami dah takut coz nampak geng angsa nie... terkedek2 jalan kan... ada yang kata, jalan rilek jer...jgn tunjuk kita takut, nanti die kejar... kami pun jalan rilek jer... tetiba geng angsa nie p kejar kami... panjang jer leher nak menyudu org kan... kelam kelibut kami bertempiaran lari termasukler ai kan... selamatkan diri n beg tue ai tinggal jer.. pehtu geng angsa tue p menyudu beg ai... abis kotor beg ai ngan selut2 mulut meka tue... dah satu kerjaan plak menunggu meke settle memperkosa beg ai... sejak itu, mmg ai tak ikut dah jalan tue.... ada jalan lain iaitu lalu dlm spital tp kena lalu depan bilik mayat...kenangan betul!

Kedua, AI & KUDA!
yang nie baru berlaku... tobat betullerrr... ni lyna punya pasal

Awal bulan sept ari tu, asben ada kerja kat Fraser Hill dan ai masa tue masih dalam cuti pantang...so ambik kesempatan mengekorler kan...pehtu ari last tue, dah janji ngan lyna.. nak bawak die naik kuda... so pegiler kami ke Paddock tue.. kat situ ada 2 aktiviti... satu, naik kuda.... dan satu lagi, memanah & menyumpit.... ai pun longlai2 jer jalan p sane sambik menikmati angin sejuk sepoi2 bahasa kan... bila sampai kat kuda tue, tetiba kuda berbunyi... lyna dah cuak... ai rilek jer..pehtu org yang jaga kuda tue cakap, lyna tak boleh naik kuda sorang...die kena ngan org dewasa...dah tue sape pulak nak naik kuda tue kan...asben pandang ai tp ai buat derkkk jer... disebabkan lyna dah dengar bunyi kuda tadik.. die cam takut n tak nak naik kuda (fuhhh legaaaa!)

so kami p ler teman asben memanah... harga memanah, RM10 n die kasik 10 batang panah.. die ajarler korang cara camne nak memanah kan... cam asben, satu kena bull eye.. 8 bersepah... satu p masuk dalam semak, hahaha.... setel memanah...kiranya nak balikler nie kan... si lyna boleh plak kata nak naik kuda pulakkkk.. alamaaaakkkkk! abisler gue... menangis2 nak naik... so nak tak nak, mmg ai kena naikler kan... 
ni ler first time ai naik kuda... rasa kekok nak naik... dahler kekok, takut pun iye jugakkkk... ai siap cakap kat abang tue 'selamat ker bang, saya naik kuda nie... die tak naik minyak ker? saya baru lepas bersalin nie'.... ai pun tak tau ape reason yang ai cakap ai lepas bersalin tue.. ada kaitan ke ngan naik kuda.... belasah jer... janji alasan banyak, hehehhe

Naik kuda tue kan... ai rasa cam nak tumbang n jatuh...tp abang tue cakap, kaki kita kene ikut pergerakan kaki kuda tue... kalo kaki kanan die bergerak, kaki kanan kita pun ikut bergerak... kalo berlawan, mmg kita rasa nak tumbang... even bulatan die round tue separuh bulatan padang bola...tp ai rasa lama sangat... meliuk lentok badan hayun dek kuda tue... akhirnya sampai jugak dengan selamat... First n lastler tu, ai naik kuda... pehni tak mo dah... suppose harga naik tue, RM8... tp abang tu kasik RM5 jer.. ada diskaun! suker...suker.. lagipun bukan ada org pun.. kami jer...

3 comments:

Nad @ MamaZN said...

heeheheeh...
tergelak saya baca pasal kuda tu ;)

masa sekolah asrama pun saya ada experience gak ngan haiwan
haiwan itu adalah beruk!!!
hampeh btul la beruk2 ni!
sampai skrg asal nampak beruk saya jadik fobia, haha!

syawalsimpsons said...

gayat ttak kak naik kude tu

mummy alisha said...

bestnyer naik kuda... hehe...