Thursday, May 26, 2011

Berjuta-juta katanya....

Semalam ai MC, sakit tekak yakmat... dah alang2 MC, terus settlekan hal kuarters ngan BPH.... Seri, ahkak dah ambik kunci... citer bab rumah, nanti dulu...ni nak citer pasal nak himpun berjuta-juta org kat pjaya nie....


Program nie bagus.... macam2 ada... tp bagi kami yg duk keje kat area presint 2,3 dan 4 ni terasa kesesakkannya.... nak p jarak sekangkang kera, dah kena pusing berkangkang kera... Ni tutup jalan sesuka ati jer... pehtu pandai2ler fikir sendiri camne cara nak p keje.... Kutler bitau notis kat jalan p sini, ditutup sila ikut lencongan lain... ni tarakkkk!!!! Hari ni dah sesak... Esok lagiler, mesti lagi ramai.... Ape2 boleh berlaku malam nie, esok tak tau nak p keje camne.... ai ada satu jalan as nyawa untuk datang keje yg straight jer... kalo tutup jugak ari esok, tak tau nak kata ape dah... takkan nak keliling satu putrajaya untuk datang keje kan....


Ape kata, kasik jer cuti peristiwa kat kami yg duk kat putrajaya nie... leh duk rilek kat rumah... dari duk ofis rasa cam serabut jer...

12 comments:

Cik Puan Nurul said...

xde sediakan bas ke..senang dah payah sgt nk lalu lalang..iskhh nak kesana pun wiken ni pikir byk kali gak ni kalo dh juta2 org dok umah la nmpak gayanya kan hihi

Sitisifir10 said...

lama tak nyinggah sini... pekabo mamalyna?? saya dgr pasal perhimpunan 1juta belia tu dr radio... td pun masa gi pasar tani dgr org sini tgh berhenti beli brg sblm nk ke sana... selamat mengharung hari esok ye :)

A.I.N said...

yup, amat sesak. xpsl2 punch card merah. adoiiii. bg je cuti esok, kan senang:)

NOR said...

kak ejan:xde dpt notis/jadual jln tutup ble n kul brp?kiteorg ade dpt...tu la,sy sokong kak ejan...ssh skitla ble jd cmni...klu ikt jadual yg kiteorg dpt nie isnin 30/2011 pn jln tutup dr kul 9 pg hingga selesai...

-bbrp jln utama b'hdpn kompleks MOF bermula dari simpang msk Menara Usahawan sehingga ke bulatan menghala ke Masjid Putra (Bulatan Jbtn Akauntan Negara) akan ditutup.

Seri said...

Kak Izan, org nampak keta akak kat umah ptg smlm.. welcome to the neighbourhood!!.. ececeh speaking lak seri.. huhu..

Mastur said...

betul3x...

::Mamalyna:: said...

Nurul, tak tauler bab tue.. org pjaya bukannya ada notis diberi... pandai2 tau sendiri jer...

::Mamalyna:: said...

siti, kabo baik jer siti.. tu ler... kat sini sesak... tadi kawan kata, pengakap, satu negeri wakil 3000 org... memang ramai bebenor kat sini...

::Mamalyna:: said...

ain, kan ain.. betul kan... memang akak mengomel sebab berpusing2 nak p keje..

::Mamalyna:: said...

Nor, takde masalahnyer... semalam akak dari ofis nak p antar ke utara, jauhnyer pusing... nak jalan kaki p antar popia, ari ujan..

::Mamalyna:: said...

Seri, umah seri no 38 kan, jalan 3/3 jugak ker... baru semalam settle cuci rumah...letih woo...

::Mamalyna:: said...

mastur, ingat ejan sorang jer duk mengomel...rupanya ramai lagi org lain yg hadapi situasi yang sama...