Tuesday, November 9, 2010

Tudung Kotak-Kotak Pujaan Hati

Balik lepih, ambik peluang p pasar aka pekan sehari... dah macam2 org jual... yg paling best, memang ramai sangat2 org jual tudung... Walaupun trend skang, ramai org pakai tudung syiria atau shawl, ai tetap pakai tudung jenis awning nie....

Tp dalam memilih tudung nie, ai pun punya jenis kain tudung feveret... ai suka sangat2 tudung jenis kain tshirt.. ala2 cotton tue... sebab, amat selesa dipakai time makan, hehehehe... dan tak perlu ai pakai anak tudung pun...Insya Allah, tudung nie tak licin dan terletak elok kat kepala...

Dan ai dapat tudung idaman masa kat pekan sehari tue... Elok sangat sebab ai takde lagi tudung corak kotak2 cenggini... amat sesuai dipakai ngan tshirt dan tak perlu beria menggosok....ingat beli biasa2 jer? no...no..no... harus ada tawar menawar kan...

Tudung tue saiz S, kebiasaan, ai jarang boleh masuk tudung saiz S sebab muka ai yang comel itu memerlukan kelebaran bukaan tudung, hehehee... ai pun ngan muka kesian, mulaler sesi menawar rege tudung ngan makcik indon tue..

Ai : Makcik, tudung nie berapa ringgit? (sambil tangan tu dah pegang2 belai2 tudung)
mcik : RM25
ai : boleh kasi rm20 tak
mcik : tak bolehler dik... rm23
ai : ala makcik...RM22 jelah...
mcik : tak bolehler dik...
ai : makcik, saya dah berkenan sangat2 ngan tudung nie... tudung nie saiz S, biasanya muka saya tak boleh masuk ngan saiz S nie, saya kena tetas plak bawak tudung nie...tp corak tudung nie cantik... makcik, boleh ler kasik rm22 yer...
mcik : okeyler...

ai ngan muka senyum, terus bayar ngan duit yg ngam2 RM22... balik umah, terus test tudung...tengok2 muat plak ngan bentuk muka ai, so tak jadiler nak tetas sikit bawah tudung tue...

Buat makcik, maafkan saya kerana terTEMBERANG makcik yer...saya tak sengaja

10 comments:

Huda said...

hehe..pandainye ngayat makcik tu :)

Mrs. Hakim said...

mel punya tudung awning pun sume jenis cotton. memang sedap pakai.. terletak je, takdelah mengelungsur masa makankan..hehehe..

..nOj.. said...

wei kalo pakai tudung gini pun ko pakai anak tudung ke? aku mmg pesen takleh pakai anak tudung la wei. ni aku pakai inner pun, rase mcm tak dgr sgt telinga. pastu kemain sakit plak telinga terpenyek ni. isshh cpt la balik

MRS. K said...

tak nampak ler kotak2 tu yang..

ejaMaria said...

oh... klu kite mmg test dulu baru beli... klu beli terus, bila balik cuba shape tak cantik, terus tak pakai... nnt kena bising membazir pulak

eima said...

K
aku nampak ....

mamalyna
sama la kite ttp suka pakai gak ... wlupun org sebuk ngan fesyen lain ..senang keja ...

Jieda said...

He3.. pandai ngayat makcik indon tu ye

syariza09 said...

x pe, makcik tu halalkan je ^_^

~deashuQin~ said...

temberang sunat yea x...heee~

Afne said...

oooo pandai ye bargain beli tudung