Monday, July 19, 2010

Petua Masak Maggi Lebih Sedap!


pic from google

MAGGI ni kalau sesekali nak makan, layan jugak kan... masak simple just taruk telur pun menjadi... konpom licin! macam ai, before makan maggi mesti perah limau nipis... memang terasa nikmatnya bila hirup kuah pedas + masam....nyum3

Untuk mendapatkan maggi yang sedap, sebelum kita masukkan mee maggi tue dalam periuk atau kuali, kita BASUH DULU MEE MAGGI TUE DENGAN AIR SUAM ATAU AIR SEJUK KEMUDIAN TOSKAN...

Tujuannya ialah untuk membuang sisa2 kanji atau gam yang dibuat untuk melekatkan maggi tue...

Silaler cuba, konpom korang akan rasa maggi lebih sedap!

12 comments:

ejaMaria said...

maggi!... celur air panas saje pun sedap... hahaha... ni cara malas giler...

..nOj.. said...

ye ke wei? ni yg buat tetiba nk mkn megi plak ni

Fieza79 said...

owhh..ye ke kena try ni..

kat umah tak pndai masak maggi sedap2...lau nk mkn mesti suwoh asben wt kan..hehee..

::Mamalyna:: said...

eja, memang pun, tak yah susah2 kan..hehhe

::Mamalyna:: said...

nojah, betul! cuba ko try...

::Mamalyna:: said...

fieza, ye betul! pehni suruh asben basuh dulu maggi tue, heheh

syawalsimpsons said...

pas2 lak taruk cili padi hijau...potong kecik2...peh lagi mantap sehhhh

Zaidah said...

petua yang berguna nie....i suka maggi walaupun tahu maggi nie tak berkhasiat...teringinlah plak makan maggi...hehehe

[-suziey-] said...

ooooooo ye ke..hehe br tau petua ni:D

::Mamalyna:: said...

ibusyawal, hehehe...mmg meletup! sedapnyer...

::Mamalyna:: said...

zaidah, a'ah, tryler... megi memang tak berkhasiat tp sekali sekala, ape salahnyer, heheh

::Mamalyna:: said...

suziey, ai pun baru tau, tue yang share tue...dah try, memang sedap!