Wednesday, June 30, 2010

Bajet Perbelanjaan Budak 2 tahun

Bila dah gaji, cam biasa buat bajet... cam ai baru ada anak sorang....tp perbelanjaan untuk lyna jer ai peruntukkan RM500 sebulan... banyak kan! tp pecahan duit RM500 itu untuk bayar

Taska
RM230

Susu fernleaf 4 peket @ RM20 sepeket
RM80

Pampers 2 beg @ RM30 sebeg
RM60

Total = RM370

Lebihan = RM130
yang ni digunakan untuk beli barangan keperluan lyna yg nak abis or ganti cam puting susu, botol, baju, suar or gaun....tengok jugak yang diperlukan dan yang mane penting... cam ai, tak semestinya tiap2 bulan lyna ganti baju baru... kebiasaan ai selalu buat mix n match

kengkawan camne? lebih kurang ai ke?

15 comments:

Me_Lina said...

huhhuhuhuh alya bnyk.... dkt 1k... susu.. pampers... school... insurance... toiletries.. jajan... etc... sob sob sob...

mama_umar_maryam said...

lebih kurg jugak, cume ++++ lagilah..heh2..dah 2 orgkn..insuran lg..

..nOj.. said...

lebih byk.

taska - 210,
susu - 200 (anmun dh naik rege),
pempes - 60
sabun2, biskut2, puting2, botol2 - 100
asw - ikut brape ade belen. huhuh

eima said...

sama la ngan aku ...
blum kire die pi petronas ... capai itu ini lagi .. hahah

SyidaMislan said...

murah jugak taska kat putrajaya,kat kl ni tak dpt dat price =(

::Mamalyna:: said...

lina, hehehe...1k banyak tue..

::Mamalyna:: said...

lina, hehehe...1k banyak tue..

::Mamalyna:: said...

zeti, dua orang, lagiler banyak bayar kan..

::Mamalyna:: said...

nojah, sejak bila daryn minum anmum nie... bukan dulu bebelac ke?

::Mamalyna:: said...

eima, hehehe... lyna pun kalau p petronas tue, ada jer nak mende, tp mamanya wat derk..

::Mamalyna:: said...

akak gojes, rege taska ikut owner memasing... tp taun depan, lyna maybe rm280 kut...

.:fyzz:. said...

ejan hg cuba bayangkan kalau org yg anak 4-5 orng kan..huhuhu..

aku nih pia dh tak kai pampes...pastu susu coklat pun jrang nak minum..

cuma bajek brngan keperluan dn jugak...yuran sekolah n persatuan dier aja..tuh pun..huhuhu

btw nnti aku akan beranak lagi..so apa lagi..tambh la lg bajek2..

aiDieNa said...

Lebih kurang lar tu.. tapi akak tiga org.. lebih lagi larr..

::Mamalyna:: said...

pijot, pehni ko siapler..kena beli pampers semua..hehee

::Mamalyna:: said...

kak ina, tu memang lebih tue...3 dara pingitan..heheh