Tuesday, May 25, 2010

Dulu Kutu Skang HMFD plak...

Kesian betul keadaan bilik lyna di taska...

Ari tue pasal kutu.... ada budak bilik lyna berkutu, so pengurusan taska buat pembasmian kutu ngan pihak klinik... Semalam, ada budak di bilik lyna disuspek ada penyakit tangan, kaki dan mulut plak...

Semasa ai ambik lyna semalam, pihak taska beritahu yang bilik lyna dikuarantin dari tarikh semalam 24.5.2010 hingga 30.5.2010 iaitu sepanjang minggu nie... Dalam erti kata lain, budak2 sebilik ngan lyna tidak boleh dihantar ke taska tersebut dalam tempoh tersebut coz cikgu2 nak wat pencegahan dan pembersihan kat dalam bilik tue...

Nasib baik mak ai ada kat sini dan ai memang akan bercuti dari hari khamis sampai senin minggu depan... kalau tak, ai kena ambik cutiler.... tp cara lain, lyna mungkin boleh dihantar ke taska branch di P9....

10 comments:

Me_Lina said...

mcm2 kisah lyna kt taska yer... ehhehehe better la cuti... dpt jauhkan lyna dr kena kang...

::Mamalyna:: said...

Me_Lina, tu ler...better cegah kan...kang dah kena, lagi susah..

MRS. K said...

hadoii... bab nak amik cuti ni yg lemah skit ni... cuti dah byk abis ni

mamalieyna said...

addoi mcm2 hal ye..huhu..

Sari said...

ckp psl kutu mmg bosan arr dgn taska tu..asik2 ksari jer kena basmi ngan anak2, kejap jer pastu dpt balik..angin gak...huhu

::Mamalyna:: said...

mrs. k, yes, bab2 cuti nie, memang lemah kan...taun lepas, cuti ai abis langsung tau...pecah rekod betul dalam buku servis

::Mamalyna:: said...

mamalieyna, hehehe...tu ler...sabo2, nak wat camne kan..

::Mamalyna:: said...

kak sari, ye ker? ni nasib baik pihak taska yang bertindak...riso kalau lyna kena, dahler rambut die tebal n banyak..

eima said...

aku rasa anto rumah org lagi tak byk risiko cam ni kot ...
tp aku tgk budak yg dok nursery lagi lebih berdisplin + berdikari .... tp tu la masalah bila ade mcm penyakit² nih ... ssh la....

::Mamalyna:: said...

eima, tak jugak ema, anak member ada meninggal tau, die antar kat pengasuh di blok e tue.. anak2 antar kat taska memang berdisplin sikit dan independent cuma bab2 sakit nie, cepat menular...