Thursday, May 20, 2010

Ai rindu kat kampung....

bukak FB kampung ai, SERI BUKIT FAN CLUB.... memang kebiasaan ai bukak hari2 coz nak tengok ape2 perkembangan dalam kg ai.... pehtu ada gambo kenduri menyambut menantu sedara ai pada awal bulan 5 hari tue.... ai ngan mak tak balik coz kitaorg p pd.... so tengok ajelah suasana kat FB nie...

Kenduri kawen or ape2 kenduri kat kg ai, memang meriah... dah cam pesta jugak... masih lagi mengamalkan kerja bergotong royong.... before kenduri, buat meeting dulu... setiap tugasan, ada ketuanya.... dan disebabkan gotong royong, seluruh kenduri kawen kat kg ai diatur tarikhnyer elok coz nanti kalau satu hari ada 2 kenduri, memang susah coz takde taiko... rasanya dari ai kecik2 lagi memang dah camnie aturannyer....

ni gambo yang ai ambik dari FB kg ai
pasukan kompang... memang original punyer... takde lagu or nyanyi... disebabkan terer sangat, sambil ketuk kompang sambil merokok, hehehehee.... kompang akan dipalu bila pengantin sampai dan diarak ke rumah...

bila dah sampai umah plak, diiringan plak ngan pukulan gendang n pencak silat... Iniler group gendang yang menang dalam pertandingan sempena hari sambutan ke-50 KKLW
Kalau time org bersilat nie, semua org kerumun tau... rasanya khemah makan pun takde org, semua org tengok silat... sambil tu bersorak...part nie paling meriah.... ni group mak2... tugas diaorng letak nasik dalam pinggan... makcik yang baju maroon ngadap sini tue, mak ngah ai iaitu adik mak ai... rindunyer kat meka..
yang ni plak, group mak2 jugak, tolong kaut lauk letak dalam pinggan... biasanya mak ai kalau kat kg, mesti duduk dalam kelompok yang ini...
ni plak, group tukang masak lauk kenduri... pakcik baju biru tue, namanya pak ngah dollah, memang terer bab2 masak nie... die ialah taiko lauk kenduri...
dah lama tak duduk dalam suasana cenggini... rindu sangat2... rindunyer kat kg

2 comments:

..nOj.. said...

hehehe gile terer betul. pukul kompang sambil isap okok. beh nye weh suasana ginih. terbayang sedapnye rendang daging org kawen. gulpss

::Mamalyna:: said...

nojah, hehehehe...terlebih terer tue... memang best wei..ko ni, suka buat air liur aku kecur jer..