Wednesday, April 7, 2010

Gempa kuat 7.2 Richter di Sinabang, Aceh

Cerita lanjut, bleh baca SINI

Ni citer ai plak...
Pagi tadi pas jer azan subuh, ai ngan mak ai bangun...ai cakap ngan mak 'mak, mak sembahyang dulu, biar kome jaga fitrina'... ai pun baring tepi lyna... sedang ai baring2 tue, tetiba ai rasa goyang tau.... ada ler dalam 4 kali ai rasa.... ai ingat ke kut2 badan ai tergoyang ker.... ai duduk dediam jer...memang rasa bergoyang tue.... dalam ati terdetik, ada gempa bumi ker.... umah ai tingkat 12 yer... pehtu ai duduk, tergerak ati nak ambik air isi dalam cawan nie...nak tau bebetul goyang ke tak.... tak lama pehtu dah tak rasa goyang dah.... ai diam jer, langsung tak bitau mak...takut mak riso plak duk berdua ngan lyna kat umah hari ni....

Dalam kul 8 tadi, asben call, die kata ada gempa bumi kat sumatera....die tengok berita kat tv pagi tadik...kejadian berlaku dalam kul 6.15 pg camtue.... ai pun cakap ngan asben, ai rasa goyang tue tadi.... tp dalam paper tulis 5.15 pg... tak tauler mana yang betul nie....

Pehtu ai tepon mak, iyeler kenaler bitau coz biar die berjaga2.... bila ai bitau jer, dengar plak sore riso cam nak nangis kat umah tue.... alahai, ai plak riso skang ni.... harap sangat takde ape2 berlaku semasa ai kat pejabat nie... amin...

4 comments:

MRS. K said...

takde ape kot.. juz belah utara je dinasihatkan jangan dekat ngan pantai

Siti said...

asal siti takde rasa goyang yer..hhuhu...umah atas tanah kot...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

iye ke..
harap² x de ape la ek..
somiku de di lautan java nun..
mintak² dijauhkan segala bencana, amin!!!

::Mamalyna:: said...

mrs. k, tu ler, harap takde ape2

siti, mungkin tak rasa tue, siti umah bawah..

leily, amin...moga asben leily selamat...