Friday, January 22, 2010

Tamat Sudah Kursus Aku...

Aku berkursus selama 3 hari di Pej. Ketua Keselamatan, JPM....mulai ari selasa n tamat ari khamis..... bak kata org sana, kami adalah first batch kursus....dan yang malangnya kami....minum pagi, makan tengahari tidak disediakan ngan alasan kekangan bajet....sebelum ni ada...time aku kursus tahun 2006 dulu pun ada tp atas alasan kekangan bajet, tahun ini takde.... So bila rehat pagi n makan tengahari, menapakler kami mencari makanan kat blok B1, B2 atau B6.... Aku, ari selasa n rabu, aku p tempat kursus naik kete ofis....dedulu aku bawak kete sendiri jer tp disebabkan open parking kat situ dah dikenakan duit, sejam singgit plak tu, terus aku pohon naik kete ofis jer.....Cuma ari semalam, asben aku tak kursus, aku suruh die antar pegi dan balik....

Ari first iaitu selasa, kursus abis betul2 kul 4:30 petang, terus call driver n pickup aku....ermm yang arini ler aku naik sekali ngan PTD yang perli aku tue....bluekkkk!!! sampai jer ofis, terus aku p kete n balik umahler kan....sampai jer umah, tengok budak kecik kesayangan aku tue duk sibuk main2.... aku pun melayanler die....pehtu posing2 same2....biasaler jenis tangkap gambo syok sendiri....
yang ni aku cakap ngan lyna....lyna, pandang atas...pandang atas....memang pandang sungguh sampai nak terbalik pala die tue....thats y gambo ni pala die lebih lagi dongak dari aku...
Ari kedua, so far kursus ok cuma ada sorang penceramah sesi petang tue, kureng sikit....cam aku, aku tanya soalan....tak abis lagi soalan aku tue....die dah terus jawab....dan soalan aku tue tak berjawab kesudahannya....lagi satu pesen die cam cakap die jer betul....sekali, bila die cakap, sebelum nie die jaga pengawal keselamatan n sore die kuat coz selalu conduct pengawal....thats y ler caranya camtu kut....
Yang ni abis awal, hehehhe....kul 4:20 aku dah sampai lobi ofis n terus aku balik umahler.... Bila sampai jer umah, bukak jer pintu, terus aku disambut ngan pandangan camni....BOTOL MINYAK MASAK 5KG TUE ADA DI DEPAN PINTU.....tp takdelah isinya 5kg lagi....dah tinggal sikit dah minyaknyer...sape punyer kejer? tue budak kecik pakai pampers tue... untung aku kan, bukan setakat anak jer sambut, botol minyak pun sambut kepulangan aku....mak aku kata, kerjaaanya ari tue, duk usung botol minyak masak tue jer ke hulu ke hilir.... cuba tengok background belakang tue....yang kaler itam atas lantai tue, serkup rambut aku yer....lyna skang suka pakai serkup semua kepala die pehtu jalan2 langgar pintu ke dinding ka....dalam entry sebelum ni aku ada citer kan...
Semalam, kursus aku half day jer...terus call asben n ambik aku bawak balik umah....So sebagai ahli gomen, aku kena cukupkan kursus aku tuk taun nie...aku kena cari lagi 4 hari.... dahler taun lepas tak cukup kursus, taun ni aku make sure kena penuhkan korum kursus aku....
sekian
aku yang punya kursus 3 hari dah...

1 comment:

umilia said...

kat ofis aku ni pun klu ade mesy mkn biskut manis je..pstu air kene wat sndri..means setiap seksyen nye mesy dorgla wat sndri..adus..btul2 takde bajet thn ni kan..sian...