Monday, January 4, 2010

New Taska Today

Ari nie lyna at her new taska....aku? berdebar2 dan sentiasa berdoa agar lyna behave duk kat sane....Sebelum nie aku antar lyna kat taska Zrin di bangunan KBS...walaupun sebelum nie, taska lama lyna sudah buat perangai 2 kali (first, tak mau terima anak2 selain keje kbs, second tetiba ada yuran tahunan rm250 dan ot start kul 4.30 ptg) dan berita terbaru yuran tahunan diturunkan ke rm150 dibayar secara installment dan ot mula kul 5.45 ptg dan lyna masih bleh duk kat situ....tp kami ambik keputusan tuk menghantar lyna ke taska lain...Lyna pagi nie....pantang ok bukak gril, laju jer berjalan ke lif....sampai kami cakap, lyna...tunggu dulu (die berhenti kejap) pehtu sambung jalan balik....depan lif, terus nak tekan button....

Taska baru lyna

Kami hantar lyna ke taska GENERASIKU di Presint 8....perjalanan ari nie dari umah ke taska takdelah berapa lancar, ari nie kan ujan dan first day sekolah bukak....so memang sesak sikit nak p ke taska tadi.....Oooo yer, aku ngan asben tukar waktu bekerja ke kul 8 pagi... Setelah menempuh jem tue, Kami sampai taska kul 7:30 pagi tadi, disebabkan ujan, cikgu taska jemput kami ngan payung...(perasan jadi raja sehari jap, hehehehe)...dan aku tinggalkan lyna kat cikgu die, tengok lyna ok, tak menangis pun tadi.....dan kat taska baru, mak2 budak tak bleh datang kecuali ibu yang menyusu sahaja....wuaaa...sedih aku jap...dah pencen dah dari tugas aku setahun yg lalu....takpe2...demi kebaikan anak....aku tengok kat taska baru nie, bebudak lingkungan umur lyna tue dah ada xtvt....harap sangat lyna ok kat taska tue....amin...

5 comments:

..nOj.. said...

new skul ek lyna... heheh gud luck

ibuafiqahhuzaifah said...

bukan ke anak meor dan anak hafiz kat tadika niey ker?
aku rasa la..

::Kak Sambal:: said...

nojah, a'ah, lyna new skul ari nie...harap2 die ok

watie, a'ah, sama ngan anak hafiz, nie branch kat p8...anak meor, aku tak tau masih kat p8 atau p9 lagi...

Yin Areesa said...

sama taska la kita

:)

::Kak Sambal:: said...

ummu sofea, iye ker....leh berkenalan, cik pea sama kelas ngan lyna ker...kalau terjumpa saya or ternampak saya, tegur tau...