Saturday, January 16, 2010

Mamboooo...eh silap...MAMBAU

Mambau adalah kg asben aku, arwah atuk n nenek belah bapak mertua aku duduk kat sini....nak kata org pure N9, rasanya tak....tp last meka berkampung di sini ler....aku pun tak arif sangat bab2 nie..... Ini adalah umah pusaka dan skang umah ni diduduk oleh mak sedara asben iaitu adik kepada bapak mertua aku....

Ni ler gelagat bila balik kg....harus ada bergambo di tangga nie....bak kata mak sedara asben yg duk kat kedah, 19 tahun dulu masa datang mambau pun bergambaq kat tangga ni jugak.... Kami kalau balik kg sini, mesti pekena nasik lemak mambau....yg femes coz nabil raja lawak tue penah keje buat air kat kedai tue....sedap tau nasik lemak die...ayam goreng berempah die memang maveles....

Memang payah nak tangkap gambo bila org ramai cenggini n semua pandang kamera.... yg ni jer satu keping gambo yang ok....tp aku heran jugak, daddy aka tukang ambik gambo nie....die nak ambik gambo kami ke nak ambik gambo umah jiran sebelah?

No comments: