Wednesday, November 11, 2009

Keh Nok Keh Seburd...

Keh memang anak lepeh sejati yer....mak ayah keh pun orang lepeh sejati...Keh asal dari Kampung Bukit Betong...Kampung keh nie jalan nak pegi ke kelantan....kadang2 tue geram jugak kalau balik raya....keh nok balik kg keh jer tp terpaksa bersesak2 ngan org nak balik kelantan...nak buat gane sebork tu jalan meka nak balik....

Sesape orang lepeh mesti tau bila keh cakap camnie KEH NOK KEH SEBURD...ni bahasa orang putih ker? takdelah...ni bahasa orang lepeh....tp keh tak tauler nojah tau ke tidok bahasa ini....nojah tue moknyer org kg. lalang tp ayohnyer orang sarawak nun...bila kita cakap KEH NOK KEH SEBURD...ada orang ingat yang keh nak carlsberg.... gile wei, takkan keh minum mende haram nie....mane ade...baik keh minum air teh tarik...lagi sedap....Sebenornya maksud ayat KEH NOK KEH SEBURD tu ialah.....keh nak keh sebut atau dalam bahasa melayu sejati....saya nak saya sebut...sebab ape keh buat entry camni....sebab tetiba teringin nak bercakap slang lepeh tp takde kawan nak lawan borak....

Kamus bahasa lepeh
keh = saya
sebork = sebab

6 comments:

ايزان عبداللطيف said...

ishh...aok orang lepeh ek...koi orang jengka...lalala...

::Mamalyna:: said...

keh tau aok orang jengka...hehehe

..nOj.. said...

keh taknok keh diang je... kohkohkoh jgn xtau ayah aku yg sarawakian tu fasih gile berbahase kolipih

::Mamalyna:: said...

baik aoik duk diang cam tue jer...keh pun taknok dengar aok duk bokbrek bokbrek..bising tinge keh..

.:fyzz:. said...

kah kah kah giler la korang nih tau.(ckp lam bahasa key el dlm nada yg gatai.)hehehe..wey bagusla hg ejan..agong kan bahasa lepeh..tp hg ingt lyna ank hg tuh mixed tau..kedah ngan lepeh..heheh..pasnih ku tatau la hg..jenuh speaking kepih(kedah+lepeh) hihihi..tp aku ingt lg..anuar yakni laki aku suka bebeno ikut oghang belah2 phang ckp gitu..awok..keh koh semua tuh la..ehhe..
nota kaki: even anuar dilahirkan di KL dn dibesarkan di beberapa negeri di malaysia..loghat kedah dia amat purity.hhehe

::Mamalyna:: said...

pijot, keh akan pastikan lyna sebut air bukan ayak...sesungguhnye keh bangga jadi orang lepeh