Thursday, November 12, 2009

Dilarang Meletak Kenderaan Anda Di Sini

Ni notis aku dapat petang semalam kat kete aku....ayat tulisan tangan tue tulis 'no pendaftaran kereta anda telah di ambil untuk tindakan lanjut'....aku? BOLEH BLAHLER KO! Panas aku petang semalam...


Meh sini nak citer yer....Ofis aku nie 9 tingkat dan petak parking hanya ada 230 petak sahaja....dan tempat tuk parking di basement 1 dan basement 2.. Jabatan aku cuma di tingkat 6 tue pun half jer, tingkat 7-9.... ofis lain yang ada kat sini ialah TAKAFUL, BSN, CIMB, Jab. Akauntan Negara (seksyen ape ntah tercampak kat sini), Tribunal kastam....tue kat tingkat 2 dan 3 ada lagi renovation nak buat ofis ape ntah.... Pehtu tuk pegawai or bos2 ada plak parking khas tuk meka kan....pehtu ada plak parking khas tuk kereta jabatan....tu kalau dikira dan dihitung bleh penuh parking B1 tuk parking yang bertanda sahaja.....engineer yang buat ofis aku ni pun bengong....kalau ko round B1 takde parking, kenaler turun B2....then kalau takde jugak parking kat B2, ko tak bleh round lagi B2 tau...ko kena naik balik kat B1....dan aku penah 3 kali round area B1 dan B2 tuk cari parking...



Yang lagi hot kan...sebelum nie penah dapat email bitau lebih kurang bunyi cengginiler...'parking adalah terhad....boleh meletak kenderaan di mana2 asalkan tidak menghalang laluan'....dan semalam or sebelum nie kalau takde parking, memang aku bukan aku jer ada jugak staff lain buat cenggitu letak kat mane2 tempat yang boleh letak dan memang tak halang laluan pun....apsal semalam tetiba ko nak tepek kat kete aku plak!!!!! Sebelum nie ok jer...Kebetulan ari semalam dapat email bitau pasal parking motor...yang parking motor memang cukup, tak bleh parking kat rumah sampah or etc ler kan...kalau letak bleh ambil tindakan, no kenderaan akan diambil n bagitau ketua jabatan.... so pada pemahaman aku, tepek ajelah kertas kat motor yang ingkar tue.... kami gunakan email sebelum nie yg pasal parking kete tue....tak pasal2 semalam, email berkenaan motor, kete sekali terbabit.....



Lagi satu kalau penuh parking kat bawah nie, nak parking kete kat mane? Nak parking kat luar tepi jalan tue...dah letak berderet kon tak bleh parking kat situ....lagi satu berisiko bleh kena saman ngan Perbadanan Putrajaya or Polis....or nak parking kat tapak sebelah pasar malam tue... ooo kiranya kami nak kena drive jauh plak nak parking kat pasar malam tue.... ni nak abiskan masa tuk keje ke tuk cari parking!!!!



Dan pagi nie aku dah jumpa yang berkenaan kan...nak tauler ape yang boleh dan ape yang tak bleh.... kebetulan plak time aku jumpa orang tue, TKPP ada plak p jumpa org tue...so orang tue cakapler ngan TKPP tue masalah aku kan.... TKPP tue cakap, boleh parking asal tak halang laluan...SEEEEE! bos no 3 Jabatan pun cakap camtue!!!! MOF pun satu, tamak! Tauler kalau private sewa bangunan ko, ko bleh dapat income banyak2 kan tp nyusahkan staff ko jugak.... lain kali sediakan parking bertingkat senang sikit nak parking tuk staff....ni dahler tak cukup, pehtu sesenang jer nak tepek kete orang....bukannyer aku parking tue halang laluan pun.... aku bukan mcam nogha yang memang salah parking kat OKU....tp nogha memang OKU pun skang kan tp kena tambah sikit.. OKUJJ.... Orang Kurang Upaya Jalan Jauh....die kan pegnant...



aku marah sangat2 sebab:-


kete aku first time ditampal


aku park kete kat situ, memang tak halang laluan pun


dulu dlm email kata bleh, nape skang tak bleh plak


nak kuatkuasa kat motor, pesal kete plak terlibat


dan PARKING MEMANG TAK CUKUP!!!!!

aku campak jer notis tue dalam tong sampah! PUAS ATI AKU!!!!

TKPP = Timbalan Ketua Pengarah Penilaian, bos no 3 dalam Jabatan Aku

8 comments:

Ahkak Geli said...

itu dia tampal ngankertas, senang nak kena cabut..ada orang kat sini, kena tampal ngan salotep, derang tulis atas solotep, pastu keta tu duk tengah panas..ko bayangkan la bila soletep tu cair tengah panas..tak ke haru....

Unknown said...

ni entry amarah ni. sabar sabar yer ijan.. mujur juga nasib kau terbela dengan TKPP tu. .sure malu orang yang letak saman tu kat kau. cepat, pi buat saman malu.. hehehe

.:fyzz:. said...

AMARAH BETUI HG EJAN..SABAR2 ..SABAQ..AWOK SABO SKIT YER..tuh cenggana nak nak buek tuh..suh helmi hantar hari2 kang susah lak nnti kan..menyusahkan diri.menyusahkn org betui dak
aku kat ofis mujur ada parking khas utk aku..(ada no keta di setiap lot)..sapa park kt keta aku..mau kena block..hihiks..dh2 ejan pi minum ayaq..satgi ilang la kemarahan tuh.

::Kak Sambal:: said...

nogha, ada jugak staff aku kena tepek ngan gam tau...

kak mimi, geram kak, parking memang tak cukup...staff berlambak2..tu ler nasik baik ada tkpp tadi, ntah dari mana muncul pun tak tau...so die tauler tadik...ni guard punye keje...

pijot, aku baru pas minum air tea tarik nie...lega dah sikit...ee syoknyer ada parking khas tuk ko...kat ofis aku nie tarak...jadi bos baru leh dpt parking..

..nOj.. said...

heheeh betul punye amarah ni... tp memang la kan... korg kt putrajaya tu kt opis tadop paking, kt umh tadop parking... tensinye idup...
syukur aku keje kt cni... parking berlambak cuma panas ngan redup je... :) meh keje cni meh

Khalsyaza said...

Semua ni sebab salah Norul sebab dia Pengurus Fasiliti.....heeeee..

.:Yana:. said...

tu ler kak...tmpt org pun same gak...lgpun parking banyak tuk pegawai jer...takkan peg. je yg pakai kete kan??bistu staff nak letak kete kat mane plak???letak tepi jalan kene saman plak..same2 la kite sabar kak...org kene kuar awal tiap2 ari tuk dapat parking.

::Kak Sambal:: said...

nojah, ko kan upgrade ambik parking bos...

en. khalid...saya tak cakap, bos yang cakap nama die...saya tak tau:P