Thursday, October 8, 2009

OPEN HOUSE N BESDAY PARTY LYNA

Aku MC dua hari iaitu hari semalam dan hari ini...sakit tekak n batuk...gile punyer sakit tekak sampai nak telan air liur pun kena guna teknik yg betul....


Last saturday, umah aku buat open house dan merangkap besday party tuk lyna...(bape kali celebrateler besday lyna nie kan...hehehehe)....tp sebelum tue, sori sangat2 kepada yang tak dijemput....bukan sengaja tak nak jemput tp tak berani nak jemput semua kenalan coz biasaler ini adalah first time kami buat open house dan semuanya di masak sendiri....lagipun jemputan dibahagi2kan....member2 ofis aku, member uitm, member taska, member ofis asben, member internet asben, member inspen dan last sekali sedara mara....insya allah, jika umur panjang, aku akan jemput korang2 yer....


Seperti yang aku kata tadi....aku masak sendiri menu open house kecuali ketupat palas dan rendang yang dikirim oleh ibu mertuaku di kedah....Aku pulun memasak dari pagi lagi....ooo penatnyer toksah cakapler....tp takpe, yg penting puas hati...dan TQ so much kat mak ngah lyna yang dtg tolong...nasib baik die ada....kalau tak, lagi beratler keje den....Menu open house adalah....

~ Meehun Sup
~ Nasik Impit + Kuah Kacang
~ Sate
~ Ketupat Palas + rendang ayam
~ Kek
~ Kuih Raya
~ Air Mangga
~ Cikedis


Majlis bermula pukul 3 petang hingga ke 7 malam....tp disebabkan KL jem, ada jugak kawan asben yg datang malam...dan sedara mara jemputan di waktu malam....dan yg first datang ialah kak hasma, ofismate aku....dan dia jugak offer diri tuk tolong aku merebus nasik impit....ooo so lucky....of course die kena datang awal kan...kang ada kuah kacang jer kat umah aku nie, nasik impit tarak....hehehe....pehtu family anum dan kak ina sampai....first time kan kak ina dtg umah ijan kan...hehehe.... meh layan gambo nie dulu...

gambo makanan yang dihidang....bekas putih panjang tue tempat letak nasik impit...time nie nasik impit tak sampai lagi....


bekas bulat bertutup tue adalah rencah2 tuk meehun sup iaitu, daging ayam carik, sambal kicap, tauge, bawang goreng dan daun seleri + daun sup
dalam bakul ijau adalah goodies bag tuk bebudak...biskut raya, cikedis dan air mangga...
okey....umah dah ready tuk diserbu....hehehe
kek yang ketiga tuk besday lyna....
time nie sesi nak potong kek....lyna with mat aqil....dah macam bersanding dah aku tengok....

gambo tak banyak sangat yer....ate dah jadi tuan umah kan....tetamu nak kena layan...takkan nak asik bergambo jer......aku plak time majlis bleh pening kepala....maybe aku gastrik kut.... aku cuma bekpes pagi jer....tu pun bape kali aku suap makanan....ye ler...nak pulun masak kan.... bila malam time sedara mara sampai tue...aku dah flat dah.....lyna tido, aku pun tido sekali....hehehe...nasibler...aku dah memang lembik giler dah....bukannyer sengaja.....


Thank you so much kepada yang hadir.....jika ada kekurangan dari pihak kami sekeluarga....kami susun 10 jari memohon maaf...


Thank you kepada kengkawan yang sanggup luangkan masa tuk datang ke umah merpati kami nie....TQ to kak hasma, anum family, kak ina family, nurul, jieja, olin, herman, ayu, pojie, emi, amim, dayah, aini family, bob family,fira family, emi, nogha family, kak hajar family, kak ani isab family, kila family, ins, azhar, dilla n kengkawan, jiran depan umah dan mak uda dan pak mie....


Thank you kepada pemberi hadiah dan RM tuk lyna....Insya Allah, tahun depan jika ada rezeki lebih dan umur panjang, kami buat lagi yer....

1 comment:

mela said...

woh..sedap..sedap..