Friday, October 9, 2009

BAHAWASANYA.....

"BAHAWASANYA ATAS NAMA YANG DI-PERTUAN AGONG MALAYSIA DIMINTA SEMUA YANG BERKENAAN SUPAYA MEMBENARKAN PEMBAWA PASPORT INI LALU DENGAN BEBAS TANPA HALANGAN ATAU SEKATAN DAN MEMBERI APA-APA JUA PERTOLONGAN DAN PERLINDUNGAN YANG PERLU KEPADANYA"

Semalam dalam keadaan MC, aku ngan lyna p buat passport kat Imigresen HQ di Putrajaya....mungkin ada yang tak tau bahawa pejabat imigresen di putrajaya bleh buat passport dan kami buat passport nie ngan harga RM100 tuk 2 tahun....tujuan kami buat passport kerana insya Allah cuti deepavali nie kami akan ke Singapore....tak jauh mane pun....nun di ujung peta malaysia jer....tp tak tauler kut2 ada planning ke oversea lain plak kan....(abang camne, dah tengok tiket airasia ker?hehehehe)

zoom passport lyna yg bergambar ngan mulut ternganga....apeler lyna nie....cuba maintain cute sikit....

Masa yang diambil masa membuat passport nie dalam sejam jer....layanan kaunter amat memuaskan cuma masa nak bayar tue, sistem down agaknya....tu yang lewat sikit....tempoh tuk ambik passport siap adalah 2 jam...asben aku cakap, kat putrajaya tak ramai sangat cam kajang....kajang ramai giler katanya...pehtu bersesak2 ngan mat2 n minah2 indon....so far okler ngan promo yang imigresen kasik nie....tarikh tutup tuk promo tue, aku tak pastiler....adakah itu promo atau akan termaktub sampai bila2....

nota tuk asben tercinta : abang, kita nak p jalan mane? London, Paris, Itali, Jepun, UK, Korea....ai dan lyna bleh jalan overthesea....hehehehe

5 comments:

.:fyzz:. said...

amboi..kan main nak pi singapura yer..bagus2..jalan2 nnti ko jmpa pua chu kang ko kim slm yer..heheh..aku kemarin baru pi Danok Thailand..ngan geng2 kelas aku..tak kai border pun..sbb sorang dari geng2 aku tuh timbalan komandan Imigresen...saja pi makan2 kt sana..bis meeting kt UUM..terus pi mkn..giler aku drive masuk thailand tuh..sawadikap..so ejan hampa nak pi baper hari?

~aSHa~ said...

wah mau ke ober the sea mek ni...ha sampai sane...ermmm kirim la salam pada sesape yg aku tak kenal..ehehehe...pua chu kang tak leh jawab salam aku....

tak seriau ke nak lawat negara org skrg ni? opsss

*Miss Geli^ said...

nak ikutttt...

::Mamalyna:: said...

pijot, hang p danok?...beraninyer wei...tp aku bleh p danok jugak pehni...aku p 2 hari jer...tido sana umah sedara...

gidah, ko nie kalau tak menakutkan org tak bleh ker:P...phua chu kang tak kenal ko...hehehe

nogha, meh2 ikut...kat bonet kete aku tue bleh muat sombat ko...hehehe

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

ejan masuk singapore dengan kereta yer.. ejan dah register kad untuk kereta ke belum. biasanya nak masuk situ kena register dan kad tu untuk kegunaan bayar tol, bayar parking .. kiranya macam touch n go.. kena register kat imegresen