Friday, October 9, 2009

MINAH LASAK

Aksi lasak lyna....mentang2ler dah pandai jalan kan....walker nie jadi bahan mainan lyna jer....skang nie walker nie kami dah masukkan dalam bilik gelap...skang nie ada jer akal nak mengeksplore dunia mainan die tue.... nampak tak mainan belakang yang gayut2 tue....lyna dah selamat tanggalkan batang tue....skang nie suka sangat main batang tue sambil hempuk2 ke lantai....nasibler jiran bawah yang duk dengar bunyi bising kat umah kami nie.....

tengah praktis uk...uk ker lyna?
Kisah MC aku
Semalam dan kelmarin aku MC....kisahnya ari selasa aku dah rasa tak selesa badan dah...batuk n bersin jer....dah cakap ngan ofismate aku...yang aku rasa nak MC jer ari esok (Rabu)...coz aku rasa tak larat dah....nak jadikan citer, malam tue aku tak bleh tido coz duk batuk atau dalam erti kata yang lain gatal tekak.....gilerr betul, sungguh aku rasa tak selesa....bangun tengah malam, p minum air masak....aku rasa dah banyak giler minum dah....tak jalan jugak....nasib baik malam tue asben aku ada beli strepsil....aku tido malam tue sambil kemam strepsil.....tu jer cara yg aku bleh tido..... bangun pagi esok, cam biasa batuk tak henti2....dah naik perit tekak aku nie.....aku nganga mulut aku luas2....sambil tue aku ambik lampu suluh n suluh tekak aku.....aku tengok anak tekak aku dah merah siap ada line urat2 merah tue timbul pehtu kiri kanan tekak tue dah merah..... sore aku memang sayup2 jer.....lyna aku tak hantar ke taska....aku still jaga walaupun aku rasa aku nak tido jer..... perghh duk umah ngan melayan lyna yang lasak tue.....penat aku!!!!.....disebabkan aku takde sore nak jerit marah2 lyna kan....aku gunakan bahasa mata jer....kalau die notti sangat, aku jengilkan mata aku.....tak makan saman jugak....aku 'pap' sekali....hehehe...cian lyna....
Pehtu aku ingatkan semalam (khamis) dah ok sikit....tp tak jugak....attack tekak aku belah kanan plak....sekali lagi aku MC....tp dalam aku MC tue, aku uruskan satu dokumen....alhamdulillah settle....pehtu bleh round the world....hehehe....
Dan hari ini aku naik keje setelah MC dua hari tp pagi2 dalam kete time nak p keje....lyna bleh muntah yang banyak giler dalam kete....abis baju keje aku...baju lyna pun....patah balik umah, salin baju.....dugaan betul....disebabkan lambat, maleh nak pakai baju beria2 sangat, aku pakai jer baju yg mudah dan tudung yang senang.... hantar jer lyna kat taska, aku takde duduk lama, terus p ofis....tengok board, bos ada meeting pagi nie, rupa2nya cancel....nasib baik aku sampai ofis awal....siapkan keje semua n sekarang settle....thari nie lunch date ngan anum mama mat aqil before lawat anak2 kami kat taska tue....

No comments: