Monday, September 14, 2009

TANPA GAMBAR...

Kali ni entry aku tanpa gambar....entahler...kemalasan sungguh nak ambik gambar.....nak citer weekend aku jer....sesape yang tak tahu or dah tau....kat putrajaya ada karnival membeli belah yg dianjurkan oleh kem. perdagangan etc tue....so adaler khemah putih besar dan macam2 jual kat situ..... start ari jumaat n dah abis pun semalam.....nak dijadikan citer, asben aku p petang tue kat situ pehtu dikabarkan kat aku....aku plak bos ada kat ofis, ati nie kalau boleh nak zoom jer kat situ coz tak ramai org katanya....yelah, time tue baru kul ??? kan..... dengar plak citer, PONEY ada jual baju serendah rm5 hengget....adoi....geram jer....so petang tue ape lagi, set ngan asben, 'bang, ari nie kita bukak pose kat situ, mesti org tak ramai'.....haaaa ambik ko, nasib baik keputusan aku dipersetujui....makanya, dalam kul 6.40 ptg, kami pun gerak p booth tue tp singgah dulu kat bazar ramadan pjaya tuk beli kuih2.....lauk pauk n nasik, aku dah masak dah kat umah....pas balik dari situ, baru makan nasik..... dapat plak, port parking yang bebetul dekat, pehtu kusi tuk lepak bukak pose pun dekat jugak.... bukan family aku sorang jer tau, ada lagi beberapa family yg buat camtu....hebat betul penangan jualan tu, hehehehe....pas jer makan ala kadar, ape lagi.....terus cergas masuk.....dan memang betul, tak ramai org pun....aku pun bleh memilih ngan aman.....tp tak lama pehtu, mak ai....ramainya org.....letih berebut....hehehe....hasilnya, aku dapatler membeli baju tuk lyna, asben aku borong tshirt n wallet tuk family die....balik umah dalam kul 9 camtu....

Ari sabtu plak, asben aku masih lagi tak puas ati ngan baju tshirt tue....aku plak teringat2 sandal yang ada dijual kat situ.....makanya, ari sabtu tue p lagik....dalam kul 12++ kami sampai.....umat manusia, jangan cakapler.....memang ramai giler.....bersesak2....kalau sape ada air sembahyang tue, memang bleh batal ler..... dah abis borong kat situ, p plak kamdar, cari baju n kain pasang sikit.... pehtu cadang nak p ca4, ramai sangat org, sampai tak leh nak masuk parking....last2 kitaorg balik umah jer.....then decide, ari ahad nak p kl, asben aku nak cari suar keje n baju raya....

Ari ahad, dalam kul 12++, kami bertiga iaitu aku, asben and adik ipar aka eda p ke kl, kami naik erl jer sampai kl sentral n pehtu naik putra ke masjid jamek....sesampai jer kat masjid jamek.....sekali lagi, ramainya org...ye ler, minggu nie adalah minggu terakhir tuk shopping....ahad depan dah raya dah....kat jalan tar tue kan meka bukak gerai jual macam2 kan sepanjang jalan tue..... pehtu kami ke sogo dapat rembat suar jeans tuk lyna then p plak ke cambel....asben aku dapat jugak ape yg die hajati....dah abis shopping semua....pulangler ke pangkal jalan....alhamdullillah selamat sampai ke umah dan sempat berbuka pose di rumah....time p kl tue, ati nie teringat jer kat lyna.....penangan anak kan.....

2 comments:

Anonymous said...

alaaa xbesnye xde gambo nk tgk... boring la ko neh

::Kak Sambal:: said...

nojah, nantiler aku snap gambo...aku ntah ape kebendenya...maleh plak nak snap gambo...