Monday, August 24, 2009

::POSE DAY 1 & 2::

Alhamdulillah.....kalau tahun lepas, aku berpose tengah sarat mengandungkan lyna dan tahun ini lyna dah ada didepan mata dan umur lyna pun dah 11 months.... Pose tahun nie kami sambut bertiga coz mak aku ada di sini.....dah dekat sebulan mak aku duk ngan aku....tak sampai ati nak biarkan mak aku berpose sorang2 kat kg....kalau sape tak tau, ayah aku telah meninggal 3 tahun lepas...mak aku akan tinggal ngan aku sampai raya coz kami raya di pahang....yes!yes! dalam raya kedua, insya allah balik ke kedah plak.... so ini rentetan kehidupan kami berpose dalam wekend lepas....

ni budak pun bangun jugak....terus aktif.......kul 4 pagi nie....lyna...lyna...

Menu sahur first day

~Nasi putih + Ayam masak kicap + telur dadar~

Berbuka Puasa, dapat jemputan dari mama dan papa amirah....so terjah ke presint 14

~Nasi Putih + Tomyam Campur + Daging masak merah + kobis goreng + murtabak~

Sahur second day

~nasi putih + sambal udang petai + ikan kembung goreng~

Berbuka puasa

~nasi putih +Ayam RM5 + gulai tempoyak ayam + telur mata+ murtabak HAFIZ~

Sahur pagi tadi

~ nasi putih + daging masak kicap~

Ayam RM5

Kenapa kami panggil ayam RM5..... asben aku selalu beli ayam nie kat bazar ramadan kecik depan masjid sg. ramal dalam.....die potong ayam tue kepada 4 bahagian....so satu bahagian rm5 jer.....harga tue dari dulu sampai sekarang still lagi sama....rasa pun sedap....

Murtabak HAFIZ

ni salah satu feveret murtabak kami....nama die MURTABAK HAFIZ.....aku tau kesedapan murtabak nie dari ofismate aku.....kalau kat putrajaya, pasar tani ari selasa...pehtu kat bangi pun ada jugak, pasar malam yg ada shell n dekat ukm tue....aku tang bangi nie fell sikit coz tak hafal nama seksyen....semalam dapat beli, syok betul.....saiz die kecik jer....tp isi banyak....seketul rm2....semalam kami beli 4 ketul....tryler...

3 comments:

bukhairiah said...

tetibe..ada bunyi y datangnya dr pewot...lapaq tgk menu2 tue...

azeem n eirdiena pon bgun sahur..xdak chan nk tdo lik...

Unknown said...

x letak gama pun dah rasa sedap.. uhuhuhu.. maklom la puasa.. haha

::Kak Sambal:: said...

mrs. bubu, tuler pasal...ejan puas suruh lyna tido balik tau...naik lenguh tangan tepuk...

shiemz, ejan pun bleh rasa lapar dah nie...