Thursday, August 6, 2009

HAI....LYNA COME BACK!!!

Salam, haii kengkawan mama.....ada yang rindu saya saya tak? Terima kasih kalau ada yang rindu saya....skang lyna tengah hepi lalala duk kat umah selama sebulan....wan @ mak mama jaga saya kat sini.....makanya saya cuti tak pegi taska selama sebulan jugak....rindu plak kat alisya, mat aqil dan HNI....ape kabo meka yek....dah lama tak main2 ngan meka.... Nanti kita jumpa bulan depan yek....
Skang nie saya amatler lasak yer....kalau naik walker tue, saya dah tak main gear satu nie....saya terus masuk gear lima.....bawak laju2 lagi best kan....kadang tue saya nak tergelak jugak, bila saya saje nak jalan sama2 ngan mama, ayah n wan....tp saya sampai dulu....meka kena berenti tuk bagi saya jalan....saya kan ada kenderaan.....so kenaler bagi laluan....kadang2 tue, saya main langgar jer meka nie.....nanti meka akan cakap 'lyna, sakitler......'hehehee.....maafler yek, coz kete saya nie takde break or handbreak...... lagi satu saya amat suka masuk dapur.....kalau dari ruang makan tue, saya akan gerak laju2 cam bola boling tu terus masuk dapur.....yes, strike!!! syok sungguh wat camtue..... pehtu saya bukak kabinet, tarik2 laci....tengok ape yang ada.....tp kadang2 tue laci jahat....p kepit jari comel saya.......saya nangisler tak hengat dunia.....tp bila fikir balik, memang salah saya pun, hehehehe......
Saya dah tak sabar dah nak berjalan nie....tp kaki saya masih berat lagi.....saya skang dah pandai berdiri lepas tangan.....kadang tue saya berdiri sambil tepuk tangan.....syok betul.....saya dah terer berjalan di tepi dinding, kusi n meja.....bilaler saya nak berjalan nie....mama asyik pesan ngan saya, lyna, make sure sebelum setahun pandai berjalan tau.....jawab saya....baik mama, akan saya tunaikan....

Saya skang masih lagi selsema n batuk.....tak tau bila nak baik nie.....tensen jugak....mama plak asik bagi ubat kat saya....saya dahler tak suka makan ubat.....tak shedap! tp mama paksa saya makan walaupun saya meronta2 tak mau.... Pehtu skang nie ayah ngan mama suka geletek saya....meka baru tau yang saya amat geli kalau geletek kat pinggang.....memang geli giler ar.....kalau mama n ayah geletek, memang saya berguling coz nak mengelakkan meka....tu yg buat mama n ayah lagi suka geletek saya....hehehehe......
Okler, citer pasal saya.....ni gambo saya semalam.....saya duk mengangkut handbeg mama yang cam beg doremon tue....berat giler beg mama nie....tak tau ape yang diisinya....yang saya tau, kamera konpom ada.....hehehehe....walaupun berat saya gagah jugak bawak tp saya pegang tali ajelah....dah agak lenguh, saya letak jer atas kusi saya nie pehtu saya bawak jalan2..... mama ape lagi, duk snap2 gambo saya ini.....

5 comments:

*Miss Geli^ said...

itu baru ngan walker..tak bebetol dapat kaki lagi..dah dapat kaki nanti..siap la

aLoNg@Na said...

dh dpt kaki nti,main kjr2 ngn mama la plak..hehe

alg pn nk bli walker gk utk dak danish tu ha..smlm g test2 kt mines,kemain lagi dia..xnk bgn..alg nk bli yg ada alas kaki kt bwh tu,klu x merata la dia jelajah umah tu...

::It's Me:: said...

nowa, tu ler pasai...tak tau nanti dapat kaki camne?

along, ejan pun mak ngah lyna yang beli...danish dah nak sangat2 walker tue...mama cepat beli (pesan danish)heheh

~aSHa~ said...

best plak ko buat ayat dari lyna...rasa seronok aku membaca...hingga tersengeh2 sendiri aku wei....

lyna sayang..jgn ikut jgn mama lyna tu suh jalan cepat...baby maisarah jalan pun setahun lebih, sbb mama sha yg suh tau...sbb mama sha takmo baby lasak mcm abg danish dia yg jalan masa umur 10 bulan..so mama sha siap pesan....

'baby, jalan lambat skit pun takpe.....slow2..insyaAllah berjaya...meh berlatih berckp je dulu dgn mama'

PuteriSatu said...

salam dari akak...
Tengok lyna nyer keletah..teringat Aqilah masa kecik-kecik dulu.. baju lyna serupa ngan Aqilah... dah la baju serupa... walker pun serupa... aiseh..kebetulan tul...