Monday, July 6, 2009

Helloo....kembali siaran....hehehe....aku dah bawak lyna p klinik ari khamis tue....Klinik Pakar Kanak-Kanak @ Klinik Wong kat Sg. Chua, Kajang....doktor die ppuan chinese....baik sangat....lyna plak p bantai melalak dalam bilik doktor tue time doktor chek....duk atas timbang pun still lagi melalak....berat lyna 7.4 kg....apoler lyna nie.....dapat 4 jenis ubat. Ubat cirit, air garam, ubat angin n ubat demam....doktor tue suruh kami tukar susu lyna kepada isomil....lyna kan skang minum dutch lady....total charge RM55.

Bila dah tak sihat, mulaler nak melekap jer ngan mama die....pantang aku gerak sikit, mulaler melalak tak ingat dunia....
gambo muka budak tak sihat tengah tido....nak tido kat mane.....atas riba mama die jugakkkk.....
ermmm nampak tak pp lyna yg lebam tue....entry sebelum ni aku citer pasal lyna jatuh kan....tuler hasilnya....LEBAM!

Ari jumaat
Lyna still lagi tak ok, so aku malasler nak antar die p taska kan....kang melarat plak....ayah lyna pun tak pegi keje, EL ari tue......tekak aku plak pepagi tue, teringin nak makan durian n aku suruh asben aku cari....ayat asben aku 'ayang, mana abang nak cari durian pagi2 buta nie?'' aku: mana ada buta bang, siap hujan lagi nie.....dalam kul 10 pagi gitu, ayah lyna kuar p manjaku, bangi p beli susu.....mahal jugak ek susu isomil....satu tin kecik, regenyer rm28.90....susu based soya.....dah settle di situ, asben aku p minum ngan kengkawan dieler....dalam kul 11.30 gitu die sampai umah....
Aku dengar, asben aku bukak grill.....aku biasaler standby meriba lyna yg tak sihat itew....Asben aku masuk sambil menjijit plastik durian....
Aku : ada tak susu lyna?
Asben: Ada...
Aku : yea...yea....durian..... (coz aku nampak die jinjit 2 beg plastik)
Asben : Ermm ada....kat luar ada lagi satu beg....
Aku : Abang beli kat mane? kat bangi ke
Asben : Takdelah, abang beli ngan cleaner INSPEN....tadi abang minum ngan abang zaidi n baie....abang bitau yg ayang nak makan durian, pehtu meka kata, beliler ngan cleaner inspen....die jual murah n bitau jer bape rm nak.... pehtu abang orderler rm30 sbb biasa kita beli ikut biji kan.......sekali p ambik, haaa 3 plastik die kasik.....
Aku : oooo ye ker (dalam ati, larat ke kami nak abiskan durian 3 plastik nie)
niler duriannya....satu plastik dah dibukak....dalam satu plastik tue ada 3-4 biji....memang tak larat nak abiskan wei....ape lagi, mesej adik ipar @ mak ngah lyna suruh datang umah....tolong makan durian....sayang wei....beli banyak nanti buang plak.....durian die memang sedap gilosssss!
Dah settle bab durian, tibaler plak waktu memasak.....bukak peti ais, belek2 punyer belek lauk yg ada....so ambik keputusan nak masak daging........tetiba teringat lauk aku dalam pantang masa aku kat umah MIL aku.....suka sangat lauk nie....aku tryler masak walaupun tak sehebat rasa kat kedah....tp pada aku blehler....hehehe....MIL aku pandai masak tau....ni bukan ayat bodek, tp memang hakikatnya die pandai masak.....tengokler asben aku camne, hehehehe......aku? lu pikirler sendiri.....hehehe
niler menu thari @ malam kitaorg....daging masak lada itam n telur dadar
Resepi daging
Panas kan minyak, goreng daging....nak daging cepat lembut, tutupkan ngan tudung periuk....pehtu dah agak lembut...masukkan bawang, halia ngan lada hitam (lada hitam nie aku tumbuk bukannya pakai yg serbuk) pehtu masukkan sos tiram sikit + air sikit + kentang yg dah siap digoreng + garam n gula. Tutup lagi ngan tudung periuk.....pehtu pandai2ler die masak sendiri....siap!
Resepi telur dadar
Takkan nak tulis kut....semua org terer masak telur dadar, hehehehe....
ni muka budak tak sihat ari jumaat.....masham jer....n so moody....

tengah ralik melayan WONDER PETS.......ape yg penting, kerjasama!

1 comment:

~aSHa~ said...

aler siannye...kalo gegirl ni mmg manja yakmat....
wei bestnye durian...kat sini mahal ler...mahal ker? mahal la makanan2 sini..sape kata murah,...kelapa muda sebijik rm3...ciss murah lagi kat pasar borong serdang tu....

isomil tu bulan lepas ada offer kat care4...aku sempat la amik 4 tin.....dia offer satu rm48.90..kat luar rm55.90

ha ini petua tuk daging plak ye....kalo nak cepat empuk lagi kan..sblm masak sila la gaul dgn gula skit...peram dulu...dlm 10 - 15 minit..baru masak...serius mudah empuk...ni petua MIL aku tau...sekian tima kaceh...wasalam..