Wednesday, July 15, 2009

::ASBEN AKU PUNYER CITER::

Semalam petang, asben aku bitau yg die kene jadi MC untuk majlis perpisahan kat ofis dia.... dari petang sampailer ke malam duk praktis ngan aku nak cakap ape utk esok.....aku layankan ajer.... first time tue die jadi MC, so gemuruhler sikit.....mana tau kut2 slang uthagha die terkeluaq..... Pagi nie pun die praktis lagik.....

Situasi Kejadian - Umah aku

Aku : (tengah sibuk menyiapkan lyna yg baru pas mandi, cam biasa, bersilat nak pakaikan die baju)

Asben : (tengah duk bersiap jugak)....sambil jalan kat aku pehtu cakap 'ayang, nak kata apa tuk majlis pagi nie'

Aku : Abang cakapler.......y. berbahagia dato' bla...bla....bla....yg diraikan...bla...bla...bla....

Asben : Okey...okey.....(dia pun praktis dalam bilik).....y. bhg. dato....yg diraikan....tuan-puan sekalian.....BERDIRINYA SAYA DI SINI ADALAH UNTUK MENYAMPAIKAN PIDATO YG BERTAJUK.......

Aku : hahahahaha (bantai gelak gile2 punyer...., ape kes mamat nie, dah tensen sangat, tetiba leh cakap nak berpidato plak)........

**Asben aku bukan cam asben org tue.....MC profesional....PM datang pun, die leh jadi MC....

7 comments:

.:Iz-AnN (",):. said...

hehehe...baru nak suh asben ko berguru ngan orang tue punya hasben...lalalala...

*Miss Geli^ said...

orang tue punya asben??sapo?

.:Iz-AnN (",):. said...

tulah...sapo ijan???nak tau jugak...

.:are_race:. said...

wei...asben saper wei...aku pun blajor jugk...sabtu ni ken jd mc lgik di p16..tan sri shamsudin ex ksn...cmnor ni...bgtau saper nyer asben tu...bayor pun tak po gak..

::It's Me:: said...

haaa....asben org tue n orang tue sendiri dah mencoret dah...bagus! hehehe.... are race, hang takpala...hang dah terer no...hehehe

nogha, tue...dah ngaku masing2 dah...hehehe

.:are_race:. said...

nak belajaq bleh...mlm jumaat...kain batik ngan pulut kuning,bw pengeras rm dua kupang lima ret...

::It's Me:: said...

are race, hehehehe....aku takut hang ajaq laki aku jadi MC slang utagha no.... kain batik? Utk bini hang ka? bini hang pakai kain batik ka kat umah?