Friday, June 5, 2009

::TAK SUKA..TAK SUKA..TAK SUKA::

Kisah nie dah lama aku pendam....3 tahun dah kut...kan keje gomen nie, ada mcm2 kelab n persatuan...nie aku nak citer pasal satu persatuan ppuan2 (org keje gomen, leh agakler kut)...

Kisahnya dalam taun 2006, aku dilantik sebagai pen. bendahari...tetiba jer dapat surat lantik jadi pen. bendahari....terkejut aku....once bila ada jawatan nie, aku rasa tak bebas sangat....ada jer meeting kena p kan....aku malas n tak suka.... pada mulanya ok, pehtu lama2 aku jadik lagikk tak suka...tak suka...tak suka....bendahari duk kat cawangan kami kat kl...aku keje hq kat putrajaya nie....

Keje aku, mintak duit yuran kat ahli2 kat ofis nie...kebiasaannya aku mintak time lepas gajiler kan...bila p jer, adaler setengah ahli nie, takde duit kecik, aku plak tak cukup duit nak tukar....dahler nak meround satu ofis nie besar.... lepas tue dapat plak arahan, suruh bagi borang keahlian kat staf baru....p bagi borang kat staf baru, bila bagi ada plak tanya, ape keistimewaan masuk persatuan tue....kalau masuk, leh kuar balik ker.... pehtu ada jugakler yg peram borang tue tak return2....pehtu ada jugak yg cakap, 'kalau tak nak bayar bleh'...aku ingat lagi org tue n aku tlg bayarkan lagi yuran die coz nak tutup akaun akhir tahun (ko ada utang ngan aku wei)...yuran pun bukannya mahal bebenor....just RM10 setahun jerr pun bagi org pangkat biasa, pegawai rm16 n gred bawah sikit rm4.... kadang aku ambik masa 2 jam tuk meround kutip yuran....bila aku p kutip, ada setengah yg takde kat tempat...tak leh nak salahkan depaler kan coz takde kat tempat, masing2 ada keje masing2.....tp aku yg penat....ingat senang ker nak kutip yuran nie...takkan aku hari2 keje nak kutip yuran jer kan...aku pun ada keje jugak (keje?hehehehe....)
tu belum lagi dalam meeting....nak buat macam2, duit tarak....kadang aku jugak yg kena....buat polisi itu ini, kononnya nak bagi keistimewaan kat ahli2 ler...tp duit takde sangat, camne tue? Bila dah buat polisi kan...so banyakler nak pakai duit...polisi ahli berkahwin dapat bape rm...pehtu ahli dapat anak, bayo bape rm.....pehtu waris ahli masuk spital, bayo bape rm... memangler ada keistimewaan tp kadang tue nyusahkan jugak....

Dalam meeting, ada pembentangan kewangan kan...so biasaler, bitau duit dalam bank bape, duit cash in hand bape....ada teguran dr top2 pengerusi nie....bahaya pegang cash in hand banyak2, so kena masuk bank....kalau camtue ok, aku bila duit kat tangan dah banyak, aku akan bank in dalam bank...


Yang tak bestnya, masing2 semua mintak duit ngan aku...duit yg cash kat aku hanyalah duit yg aku dapat dari kutip yuran jer tau.... so bape rm jer sangat kan... jap jap dapat borang permohonan kewangan tuk bayar itu ini.... pehtu bila meeting, mintak bayar duit makan minum...sekali meeting mesti rm100++.... mana nak cekau duit....bila pegang banyak2 bahaya...tp duk selalu mintak duit ngan aku...aku nie maleh nak mintak ngan bendahari, kat situ pun banyak soalan jugak.... Aku dah penah antar surat perletakan jawatan n aku pun dah up kan dalam meeting, yg lain2 tak terima coz katanya masih nak guna khidmat aku....ya allah, aku dah tak berminatler nak urus semua nie.....bilaler semua nie nak berakhir....aku memang TAK SUKA...TAK SUKA...TAK SUKA

(nota : time aku meround2 blog kengkawan, ternampak banyak contest....teringin nak masuk tp kena ambik gambo dulu...ha yg nie aku memangggggggggg SUKA.....hehehehe)

1 comment:

~aSHa~ said...

org dah percaya kat ko wei...tapi penat gak ek...