Wednesday, June 3, 2009

::I'M BACK::

hi kengkawan, i'm back...kisahnya aku pulang ke kampung asben (kg ker????) nun jauh di aloq setaq terketaq2 coz ada kenduri adik ipar aku bertunang n kenduri aqiqah cik lyna tue...aku ngan asben cuti ari jumaat sampai senin...

Ari jumaat Bertolak kul 11 pagi, kononnya nak gerak kul 4 pagi tp nan ado ok....mata tak terbukak, hehehehe.....gerak 2 buah kete....aku sefamily + mak aku, naik kete baru (baru?hehehehe) pehtu adik ipar aku drive sesorang kete dia....perjalanan ok, tp kete dah banyak....benti sekali jer kat R&R Gunung Semanggol....lyna plak tido start dari behrang sampai kitaorg benti tue....sampai alor star kul 5 cenggitu....tengok2 dah ada 1 khemah depan umah...aku punyerler tak larat, dahler time tue second day peot...keadaan aku punyerler tak selesa...Pakcik2 asben aku sampai umah tue dalam kul 12 mlm cenggitu, aku dah tido dah...
Ari sabtu duk umah sajork sambil melayan cik lyna yg tengah melasak yakmat tue....Rombongan lelaki sampai dari seremban dalam thari cenggitu, kiranya meka lunch kat umah MIL aku ler... dah siap makan semua, rombongan tue p ler duk kat homestay yg MIL dah tempah awal2...malam tue plak, aku p ngikut asben aku menempah makanan tuk makan malam rombongan...punyaler lama menunggu sampai tertido2 lyna dalam kete...usahkan lyna yg tido, aku pun nak tido jugak tau....sampai umah, tengok meka dah hias2 barang hantaran...aku tolong jer ape2 yg patut
Ari ahad plak, bangun awal coz ari tue dah start kenduri kan...ape kes bangun lewat2....nak kena pelangkung!hehehehe...air plak takde nak mandi, maybe tank pun tak sempat nak takung air, maklumler org ramai kat umah tue...majlis bertunang dianggarkan start kul 10 pagi....ingatkan meka nie datang pakai janji melayu rupa2nya tak wei....sharp kul 10 rombongan dah datang dah...aku tak mandi lagi wei...nasib baik cik lyna aku sempat lawa ngan cepit rambut....hehehe...lupa nak bitau, lyna murah rezeki kat sana....cik nani @ mak sedara lyna adiahkan baju gaun kaler pink lagi pehtu tok wan adiah baju n skirt jugak...cantik sangat....ai suka nyahhh...hehehe...Dah setel majlis tunang, makan time n rombongan pun dah balik...maka majlis aqiqah lyna pun bermula....ada bacaan yasin n marhaban...nasib baik lyna ok.... aku pun terharu jugak tengok majlis lyna berjalan ngan lancar.... dah abis semua majlis, maka acara pengkemasan pun bermula.....
Ari senin, terbangun lewat sikit.... asben aku, pepagi tue cadang nak p servis kete, km dah cecah 1000 dah...MIL suruh p bekpes kat kopitiam (pijot mesti tau tempat nie kan....) setel bekpes p umah mak cik asben plak, lepak jap terus balik umah packing2 baju, rehat2 tidoq2 pehtu dalam kul 5 ptg baru gerak balik putrajaya...berehat sekali jer kat R&R Ulu Bernam...alhamdulillah kul 12 mlm kitaorg selamat sampai umah.... tak kemas pun barang sangat, just salin2 baju n tidoqqqq
Ari selasa......aku n asben EL
(nota: aku tak tau nape aku malas tahap gaban nak tangkap gambo2 time majlis....so ni entry aku tanpa gambo)

1 comment:

U-jin said...

kenduri sana sini kan...tp seskali syok gak