Wednesday, June 1, 2011

Dunia Sekarang....

Dunia Sekarang.... Orang lain buat utang... orang lain pakai duit... ada plak org lain p tolong bayar utang yer.... Dahler buat aniaya orang... tipu orang banyak kali.... tak cukup ko tipu sorang, ko tipu lagi banyak orang.... ngan agent2 kutip utang pun ko tipu jugak.... yg tukang pakai duit tue.... berkat ke duit yg ko ambik tue... bagi makan anak beranak hasil duit aniaya org.... konpom tau bab halal haram kan.... opppsss! dah terlebih tau, tu yg boleh pusing ayat cakap tunggang terbalik....


Sampai bila nak larik... tak terfikir ke perbuatan ko tue telah menyusahkan ramai org... yg org lain, buta mata dan hati? Bila org yang dianiaya mengamuk, sibuk nak mengamuk jugak.... cuba hulur rm10k okey jugak, settle semua, lagi okey ... ni setakat mengamuk cengkonon bersatu ramai-ramai, abis kredit setakat singgit duk marah2 sebab kena amukan internet, takde pointler.... 


Dunia Sekarang..... Ada org tak dpt datang jenguk... Ada plak orang lain p mintak maaf! pekehal?!!! Pasal ape tak berani datang? takut kena soal selidik coz semua org dah ada kat situ.... yg tukang tepon tue lurus jer, ikut jer arahan yer.... kalo suruh kencing berdiri, ko pun ikut sama kencing berdiri.... kata abang ai, 'mereka org bermaruah'....


Betul kata pepatah org dahulu kala kan, BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH


Seorang wanita berumur tue tak sedar perbuatan insan-insan yang sedap sangat tue... pandai nampak ai tak sedap yer... kesian die, asik kena tipu jer...

4 comments:

eima said...

marah sape ni ??

mummy_ayu said...

napa nie???

::Mamalyna:: said...

eima, marah kat org reti buat utang, tp tak reti bayo...babun punya org!

::Mamalyna:: said...

ayu, geramler... org ngokngek..