Monday, May 30, 2011

Pindah Randah

ai sekarang sibuk berpindah... nak jadik jiran Eima, Seri, Rozi, Lieya dan ramai lagi ler.... Fenaaaaatttt giler duk packing2 n unpack! dah kemas punya kemas tp tengok keadaan cam tu jugak.... 


Hari sabtu, bangun pagi, wat nasik goreng simple... makan2 n terus siap p nilai... nak tempah langsir... singgah jap kat petronas salak tingggi.... pindah2 jugak tp bisnes tetap jalan, hehehhe.... perjalanan diteruskan ke nilai 1 dan terus pegi kat kedai langsir yang memang kami selalu beli.... riki2 tengok pilihan langsir... cam2 kaler, cuma sediakan duit ataupun swipe jer... dah pilih kaler langsir pilihan hati... nalaaaaa punya kaler... biar org tengok sampai berpinar bijik mata.... kami pilih kaler merah! kenapa merah?! Dah rumah kami, suka ati kami ler... no komen2 okey!  Tokey kedai beritahu lagi 2 jam siap... so teruskan perjalanan ke Nilai 3... mencari jam idaman hati... so ai asik kuar kete, masuk kedai, n masuk kete balik.... last2 jumpa jugak.... walaupun tak seperti yg dihajati sangat tp dapat lebih kurang, kira okeyler kan... Then misi mencari tikar plak.... demand lebih... nak kaler itam jer... tak mo kaler campo2...nanti tak kena ngan tema rumah... so keluar masuk kedailer kami... akhirnya dapat jugak... 


Lebih kurang sejam setengah, tokey kedai call, katanya langsir dah siap.... yesssss!!!!! memang timing yang betul... p balik kat Nilai 1, ambik langsir dan terus menuju ke P15.... 


Semalam, xtvt kami kat rumah, duk kemas barang ajelah... kemas dah abis2! loading barang 2 kete... kate kancil ai duk usung bantal tilam toto semua... loading penuh sampai ai tak boleh tengok cermin belakang... abis pemandangan ditutup oleh toto, hehehhe.... before p P15, p cyberjaya kejap, coz janji ngan customer tuk pass popia... dah sampai P15 terus pasang langsir... pehtu patah balik rumah lama.... packing balik... Jumpa Nurul, ambik keychain comeyyyy.... TQ Nurul! TQ coz ada ole2 buat lyna... ai likeeee!


Penatnyer badan... tu pun tak abis lagi nie... Insya Allah, hari sabtu nie pindah sepenuhnya... lori dah dibooking! sofa, katil, mesin basuh, peti ais, meja makan semua angkut ngan lori... pindah barang besar tue no hal sangat kan...tp nak mengemas barang yg kecik2 nie yg remeh....

11 comments:

Cik Puan Nurul said...

huhuhu..wau langsir merahhhh tu..tak sabar ehh nak tengok umah baruuuu huhu..raya nanti ngn umah baru la kannn besnyaaaaaaaaaaaa...

eima said...

hahaha aku bgn tido ari sabtu tu nampak org tu dok ngukur tingkap...

Pn. Zana said...

langsir merah tuh ..:) cantik ape..:)

[-suziey-] said...

?uik ejan pindah mana plak? ke pindah umah dlm kwsn sama? hehe

azura samsuddin said...

bestnye dah dpt pindah umah, zura masih lg tggu Q he3

::Mamalyna:: said...

Nurul, memang merah nyala, berpinor mata...boleh2, nanti jemput datang rumah.. datang time rayaler...jgn datang skang, kalo datang skang, kena tolong kemas ler, hehhhe

::Mamalyna:: said...

eima, dah kita berjiran... mesti u nampak ai duk ulang alik punggah barang bagai, ehhehe...

::Mamalyna:: said...

zana, heheheh...merahhh kasik ong!

::Mamalyna:: said...

suziey, pindah dalam putrajaya jugak...dulu p9, skang kat p15... setakat nak pass popia kat tol kajang, masih okey, ehhehe

::Mamalyna:: said...

Zura, insya Allah one day nanti.. kut2 kita berjiran plak, hehe

ummiaqeef said...

umah kite lorong atas lagi...xleh jeling2..ehehehe