Monday, April 11, 2011

Senarai Sosej Tidak Halal

Berikut adalah senarai brand sosej yg tidak halal. 6 jenama sosej yang telah dikenalpasti dicampur usus
babi adalah

· Gourmessa
· Muller's Haus
· Dew Fresh
· Puteri
· Miami Butcher House
· Maspac

Pengilang yang mengeluarkan produk sosej yang menggunakan usus babi dan memasarkan di pasaran tempatan adalah;
· Deluxe Food Services Sdn Bhd di Shah Alam (Gourmessa)
· German Delicatessen - Subang (Muller's Haus dan Dew Fresh)
· Puteri Pan Pacific (Puteri)
· MiamiButcher House - Batu Feringgi (MiamiButcher House)
· Omcorp Sdn Bhd - Bukit Angkat Kajang (Dew Fresh)
· Pacific Refgerating Sdn Bhd (Maspac)

Projek Koordinator PPIM, Noor Nirwandy Mat Noordin berkata, di antara
hotel
dan restoran yang disyaki menyajikan dan menjual sosej menggunakan usus babi adalah*

· Palace of Golden Horses

· Coffee Bean Tea Leaf

· Hotel Equatorial

· Ikea Cafe

· Muller Sausage.

Sila sebarkan pada rakan2 islam yg lain. *

sumber dari email

12 comments:

[-suziey-] said...

erkkkk ikea? mcm ramai je kwn2 yg suka sosej ikea ni..nauzubillah..dh sahkan ke ejan email ngn jakim?

SyUhAdA said...

wah..
byknye yg x halal..
nsib baik x penah mkn..

zura_habib said...

tQ 4 sharing....

MrS. F!zA said...

nasib baik kita bukan pggemar sosej..dan tk leh nk trima tekak.. dlu pon ada berita psl sosej ni byk yg tk halal.

ejaMaria said...

ikea ?
kite suke pegi makan kat sana... tapi idak la makan sosej... abis makanan lain macam mana ???

kella said...

ikea tu memang dah ketahuan dari dulu.. sib baik jenama2 diatas tak pernah beli, kat luar pun sangat hati2 gak nak beli..

terima ksih info yang bagus..

BIONIC WOMEN said...

x pernah makan kat ikea..mujurrrr..
dan yg jenama semua kat atas tuh..semua x pernah guna..

syariza09 said...

erkkk...tempat2 tu ada sedia sosej x halal yer...gullppp

Zue AnnaLeeya said...

haishhhh... mcm2 skrg nih... takut plak..

ummiaqeef said...

ish..seramnye..tu yg kite tau, yg kita tau ek? haih!

AnaLyana said...

thanks kak ejan...for your info..

.::Lynn::. said...

A&W xde senarai ker?