Friday, March 11, 2011

Nyaris Punch Merah...

En. Hilmy,
Ari ni lyna buat perangai pagi2... tak mo mandi ngan ejan... dah terbiasa, ayahnyer mandi kan, so ngada2ler die... walaupun semalam ejan duk kasik tarbiyah suruh bangun awal, suruh bangun awal, tp still lagi ngelat bangun... bila suruh bangun, lyna jawab 'tak mo..' dan pagi ini, bilik air kita bergegar ngan tangisan lyna... part paling haru, sambil mandi duk jerit 'ayah...ayah...ayah'!

Dah siap pakai baju kurung, wangi2, kami menujuler ke lif... cam biasaler kan, dari rumah kita ke lif tue jalan selaju mungkin.... lyna sekali lagi jerit 'ayah...ayah...ayah'! pehtu die jawab 'ayah takde'... alahai, sedih ati ejan tau... semalam disebabkan dah berjanji ngan lyna untuk singgah nenonas (petronas), walaupun agak lewat, ejan singgah jugak... lyna pow ejan air kotak milo, coklat m&m kecik botol tue... abis RM7! nasib baik ada hasil meniaga semalam, boleh cover2... pehtu bergegas antar lyna ke taska... dah agak lewat dari biasa, kete pun makin banyak, so bawak pecut sikit... sikit jer pun, takler laju sangat2, ehhehee....

Sampai di taska, cepat2 pass lyna ke cikgu die... tp pujuk dulu coz die nak bawak air kotak milo n cokelat... tak mo ler kasik kan, nanti berebut plak ngan kengkawan or dalam erti kata lain, petang karang, dah tak payah beli yang lain, hulur jer yang tue...hehhee... perjalanan diteruskan ngan pantas... syukur senang dapat parking dan akhirnya ejan punch kul 7.29 pagi... lagi satu minit ke 7.30... selamattt dan lega sangat2!

sekian, laporan dari isterimu..

3 comments:

eima said...

wahh siap mandi ek .. aku tk dpt bygkan fahim mandi disubuh hari ...

cam ne nk saiko anak aku suka pi skool ??? huhu setiap hari nangis tak mo pegi

::Mamalyna:: said...

eima, lyna memang dari taska lama, bila die dah besar sikit, ai mandikan... ntahler eima, kadang okey, kadang tak okey.. asikler berperang pagi2 suruh p skol, kecoh rumah pagi2 sebab nak suruh die p skol, hehee

eT said...

hehe...xsia2 merempit kan..
kalo merah kompem stress..:P