Friday, November 19, 2010

Sedap!

 Sape penah makan KUAH ROJAK MAK BEE nie? memang sedap!... ni ler ole2 kami kalo balik Kedah... biasa, p beli sendiri kat umah tempat die make it kuah rojak nie...
makan ngan buah betik... pedas! manis! yang penting, sedappppp!!!! pas makan, terus gatal idung, nak wat camne, ada resdung katanya...

org kedah panggil kuah rojak nie 'garam belacan' kan... ingat, masa memula dulu bila dengar family in law panggil garam belacan, dalam pala ai duk terpikir camne meka makan buah2 nie, colek garam pehtu colek belacan ker... rupa2nya kuah rojak... keh mane tau!!!!

13 comments:

[-suziey-] said...

aku slalu gk beli tp kan dia byk sgt gula nya..siap bole bunyi krup krap time kunyah..hahahaa so xelok la nk mkn slalu..tu yg skang xbeli dh:p

@e_da said...

kuah rojak ni mmg fav sy juga.. kdg2 makan mcm tu je tanpa cicah ap2... sedap kan..

BIONIC WOMEN said...

me x pernah rasa ler..tapi dah banyak gak org citer tentang rojak ni...kat sini maner nak cari ek???
ke ada jual kat kedah jer?

qasehadam @ nurul said...

nak..nak..nak..peberet kuh rojak buah ni dah kecur ayaq lioq dah ni lagik pedass lagik sedakkk

::Mamalyna:: said...

suziey, a'ah...kruk2 krak sekali ngan kacang kan... tp rasanya, jadi banyak kruk krak sebab kita letak dalam peti ais kut..gula dah beku jadik gula batu...
suka makan tp pehtu mesti muka gatal2... tu tunggu expired jer, heheh

::Mamalyna:: said...

eda, a'ah, memang sedap! kami selalu makan yg nie jer..

::Mamalyna:: said...

eily, ada jual di merata2 dah.. kalo kat kedah tue, macam2 jenama ada...

::Mamalyna:: said...

nurul, hehehe... lagi meleleh nak makan lagi kan... pedas biar berdesing telinga, hehehe

Asma said...

klu baliik SP mmg selalu la cari kuah rojak ni..smpai MIL pun tau, kekadang siap dia beli dulu..hehehe.[tgh lap air liur meleleh]

::Mamalyna:: said...

Asma, hehhee... tuler, kami pun asik makan brand ni jer...tak pandang dah yg lain, (cian, dah meleleh dah tue..jom balik sp)

..nOj.. said...

weh ni ke dipanggil garam belacan? ko pasan tak slalu pjot sebut. mmg aku sampai skang ingat garam belacan tu adelah belacan + garam. ceh betul

Huda said...

xpenah lak makan..biase pakai rojak petis je..sedap ek kak?

Sitisifir10 said...

a'ah dulu kalau nk balik UKM, mesti kawan2 kirim dari rumah..mmg sadap lah