Tuesday, November 23, 2010

Resepi Simple!

(popia dapat dari MB masa beli bubur lyna)

Simple sangat2 resepi ni... Just share ngan kengkawan.... Bahan utama cuma KULIT POPIA

Cara2nya, cuma gulung kulit popia cam gulung popia tue, gulung serong kan... gulung rapat2... pehtu gamkan... pehtu tekan2 sikit kasik terpenyek sikit then gunting serong....

Dalam kuali, panaskan minyak... dah agak panas, gorengkan kulit popia nie... goreng kejap jer...just balik2kan coz ia senang masak.... pehtu toskan...

Pehtu, blend gula atau nak senang beli jer gula ising or gula castor... taburkan pada kulit popia tue tadi... then dah siap!

Boleh dijadikan kuih raya.... lebih kurang cam kuih lidah kucing or kuih tiram, tp yang ni pakai kulit popia sahaja...

9 comments:

..nOj.. said...

tak sedap. lagi sedap kuih lidah kucing tu.

eima said...

tak berkesempatan lagi nk try .. anyway TQ untuk recipe ari tuh ...
fahim kompom suka mkn ....

Huda said...

sy suka :)

~aSHa~ said...

mcm lidah kucing kan..

Sricahaya said...

sira ngan cili pun sedap..bt manis2 pedas sikit

[-suziey-] said...

aah kita tau recipe ni..mmg jadi kuih raya every year,...sgt senang..bole mkn camtu je or sira gula or cili,

ejaMaria said...

haa... raya hari tu kite jumpa kuih ni... popia gunting sira dgn horlick lagi satu sira dgn sambal... sedap dan rangup!!!

umilia said...

sll mak aku wat gulung popia kcik2 je..lain org lain cr nye kan..yg pntg sodap di mkn..hehehehe..

syariza09 said...

try blend nestum & gula, btambah sedp lg tau. ada rasa lemak2 gitu :D. Kalo raya slalu wat ni