Wednesday, September 1, 2010

Homemade Kuih Raya

ai buat kuih ni cuti semalam... CORNFLAKES MADU.... dulu2 masa bujang2 penah buat, tp tak berapa menjadi sebab bila dah sejuk, madu2 tue lekat kat kuali... ni baru dapat resepi yang senang dan mudah dari my cousin... no more melekat2 lagi... sangat2 suka... dah dapat sebalang... plannya nak buat lagiler...

Thanks kepada my asben yang tolong tabur manik2 kaler tue.... dan buat lyna, napeler kaco mama ngan ayah semalam? bersilat ai menepis tangan comel lyna yang nak menggagau kuali conflakes ai semalam tau...

Lagi satu kuih, ai buat biskut arab... gambo yilek...lupa plak nak snap, nantiler ai upload yer...

18 comments:

..nOj.. said...

heheh ko takyah tepis wei. ko bg je dia buat. aku camtu la skang ni. bg je dia buat skali. seronok tgk

Nigina said...

baik buat sendiri lagi puas hati

eima said...

wahhh ... besh nye wat kuih raya ....

::Mamalyna:: said...

nojah, hehhee...aku kasik jugak...bersepah abis wei..

::Mamalyna:: said...

nigina, hehhe...betul tue, kuih senang, bolehler...

::Mamalyna:: said...

eima, hehehe...best2

Jieda said...

camner ek taknak bagi cornflakes tu melekat kat kuali bila dah sejuk.

qasehadam @ nurul said...

nak buat gak tp xterbuat2 gik tp igt nk wat hok salut ngan coklat sekali..sbb coklat byk pulok kt umoh lelebih wat kek dulu

Sari said...

selalu tiap tahun buat cornflakes ni, siap member oder lagi tapi tahun ni mcm maleh jer..nape ekk??

Ummu Sofea said...

salam mamalyna...
kongsi-kongsikan lah resepinya...

aiDieNa said...

Memang ini lar kuih paling senang buat.. kalau beli mmg rugi sangat..

::Mamalyna:: said...

jieda, kena gaul2..pehtu kaco2 sikit...jgn biar2...nanti sejuk, die melekat..

::Mamalyna:: said...

nurul, hehee... tu ler, cadang nak buat jugak yg salut cokelat tue...

::Mamalyna:: said...

kak sari, mesti sedap, siap org ambik order... nape taun nie tak buat lagikk...

::Mamalyna:: said...

ummu sofea, Insya Allah, saya kongsikan resepi...

::Mamalyna:: said...

kak ina, dulu ejan penah buat tp asik melekat jer..ni dah tau resepi yang super senang, syok betul!!!

::AyahLyna:: said...

Memang terbaek...betul betul Hoooooooilll Liiiauuuwww...!!!!

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

kuih ni dah la sedap, senang nak buat.. akak pun cuma pandai buat biskut cornflakes madu jer.. cuma kalau akak buat, akak guna Kelogg's Cornflake dari Nestle.. sebab Kelogg's punya emping tu lagi rangup dan nipis.. memang syiokk