Thursday, August 19, 2010

First Time Pegi Param!!!

Semalam petang, first time ai jejakkan kaki ke PARAM... sebelum nie masak jer kat umah kan... kali ini pegi kat port istimewa asben iaitu di param kecik kat depan masjid Sungai Ramal Dalam... Param tue kecik jer, yang meniaga tak sampai 10 org pun tp dari dulu2 lagi, ada sorang pakcik nie, die memang meniaga kat situ, lauk die meriah... kami panggil die pakcik ayam 5 ringgit... sebab die ada jual lauk ayam yang telah dipotong 1/4 dengan harga RM5 jer... ayam tue die masak kicap atau masak merah...memang sedap!!! lagipun, die memang wat catering...

Gigihler semalam kami 3 beranak meredah jem dan hujan semata2 nak cari lauk pakcik tue... muka kami hepi jer bila nampak pakcik tue tp bila kami sampai gerai die, lauk tue dah takde dah... hampa jer tau!!!! so beliler lauk lain... so semalam, menu bukak pose, beli jer kat param...

balik umah, just masak nasik dan goreng sawi
goreng sawi sendiri bikin
lauk pauk param : kurma ayam, ayam masak merah dan ikan keli berlada
desert : kuih tepung pelita yang sedap bangat!!! lemak berkrim

7 comments:

Adlina Husaini said...

erm ina pun tak p lagi param..tingin juga nak p..akanku jengah jugak param putrajaya yg mahal tu

eima said...

1st time... wahh pecah rekod..

Lynn said...

sedapnya tepung pelita....

::Mamalyna:: said...

ina, hehehe...ai yg duk pjaya nie tak jejak lagi kaki ke sana even param belakang ofis ai jer, jalan kaki jer...

::Mamalyna:: said...

eima, tu ler...pecah rekod ai tau, hehe

::Mamalyna:: said...

lyn, memang sedap wei...lemak betul, manis sekata dan secukup rasa, hehe

aSmiDar said...

comel ikan keli terlentok lam pingn tu..hihi