Tuesday, July 20, 2010

Nasik Goreng Cerdik versi MamaLyna

Baca blog KAK MIMI yang entry pasal Nasi Goreng Bodo tue, tergelak sorang2 ai... bleh plak kedai tue letak nama nasik goreng cenggitu... tue biasa kita just panggil2 kat umah jer kan...takdelah terfikir sampai nak letak nama menu... Kebiasaan kat kedai, tulis nama nasi goreng biasa kan...

Sabtu lepas, teringin nak makan nasik goreng 'cerdik'... bahan2 semua dah yilek pocik dalam peti ais... haiwan yang tinggal pun cuma ikan bilis jer... sayur pun takde... yang ada cuma petai... disebabkan kekreatifan mamalyna, maka terhasil NASIK GORENG PETAI

cuba cari kat kedai, ada ke menu nasik goreng petai? Nasi goreng nie hanya ada di dapur MamaLyna jer tau, hehehhee

Ingat lagik, sebelum masak nasik nie ai jerit kat asben 'abang, nak wat nasik goreng nie, tp sayur takde, ijan taruk petai bleh?' Asben jawab 'letak petai? masak jelah yang, asal boleh makan'

nak tambah sedap, makan ngan keropok free made in ganu
telur mata
even nama nasi goreng tue pelik.... tp abis licin kami makan, hehehhee

4 comments:

Fieza79 said...

owhh itu la nasi goreng cerdik ye...

nasi goreng mkn ngan kopok mmg sedap takyah ikan bilis dh..

qasehadam @ nurul said...

cam sedap je nasi goreng nih..buleh la terai pasni hehehha rasa cam penah dengar je nasi goreng petai ni..tapi xingat kat mana

..nOj.. said...

wei ape2 jela sik goreng, yg penting ade telor mata tu. kompom terus sedap. mkn plak ngan kepok krup krap. wahhh mmg bole ditambah2 tu

♥etiey erywan♥ said...

wahhh cam sedap jer... leh rasa skit