Monday, June 28, 2010

Laksa Penang

Tetiba teringin nak makan laksa penang... kat pjaya nie kalau ada pasar tani ari selasa atau jumaat, ada satu stall tue jual laksa penang yg sedap! Tanpa belacan katanya... memang sedap kiranya kenaler ngan tekak ai... cuma kadang2 tue kepedasan tue berbeza.... ada time ai beli tue, pedas biasa2 jer... sedang2 elok orang kata.... tp ada jugak yg pedas menggila....

Kalau dulu, nak beli okey jer... skang nie dah kena beratur.... kalau time ai nak beli tue tengok beratur ramai, maafler...terus ai cancel nafsu makan laksa...tukar menu lain... kalau tak ramai, ai laju jer terus beli...

Hari sabtu, die ada jual jugak kat pasar tani kat mardi... time tue die ada jual nasik lemak, sedap jugak nasik die... tak sabor nak tunggu esok, nak beli n mamam!!!

13 comments:

..nOj.. said...

sedap jugak. tp kurang selera sgt diketika ini kerna sgt kenyang. baru siap mkn

Sitisifir10 said...

adei la....rindu laksa mak ai puloks

Liza said...

Laksa Kuala Perlis, sedap!!!! yammy...

::Mamalyna:: said...

nojah, memangler...kalau dah kenyang, bagi kfc satu barrel pun tak lalu kan...hehe

::Mamalyna:: said...

siti, ooo, mak pandai wat laksa penang, nie konpom bebetul sedap nie...

::Mamalyna:: said...

Liza, ye ker? tak penah makan lagi.. nanti balik AS, ajak asben lajak ke kuala perlisler..

umialya said...

sedaaapnya!!

Wansteddy Tales said...

aw sedapnya ><
dah lama xpekena laksa ><
kecur liur!

::Mamalyna:: said...

umialya, memang sedap! cuma kekadang kuah tue cam pedas sikit..

::Mamalyna:: said...

Wan, jom p pekena cepat... sedap kuah die masam2 cenggitu..hehhe

ummi sofiyyah said...

salam mamalyna,
gerai mn yer yg juai laksa sedap tu? yg dkt charkue teow tu ker? sat g nak p carik..!

::Mamalyna:: said...

ummi, a'ah kat situ...yang makcik jual tue, die tulis no belacan...

eima said...

ko buat sendrik la ..senang je ...
marbeles ... anak aku suka mkn .. nk kena buat la nih ,...