Friday, May 21, 2010

Pembasmian Kutu

Ari rabu lepas, masa ai ambik lyna kat taska, dapat satu surat dari taska bitau yang hari ini ada program PEMBASMIAN KUTU ngan klinik kesihatan putrajaya....

Cikgu tue kata, ada sorang budak tue, kutu bersepah kat pala, selak jer rambut, manyak giler...cikgu pun geli katanya... takut berjangkit kat budak2 lain, tue yang buat program tue...
Ai tanya, budak tu bilik lyna ke? cikgu kata tak....lega ati ai tp yg penting virus kutu dah merebak kat taska tue....

So ari nie ai bekalkan satu towel bagi proses PEMBASMIAN KUTU tue.... cian lyna, konpom balik karang, pala die bau tak best! Yang peliknyer, mak pak budak tue tak pasan ke pasal kutu kat pala anak meka, kalau dah banyak bak kata cikgu tue, tak letak ubat kutu ke kat pala anak...

Harap2 lyna tak kena jangkit, dahler rambut cik lyna tue panjang dan lebat...

12 comments:

Me_Lina said...

ish payah kalu berjangkit kang... kena hati2... kita kalu alya tergaru2 rambut dier... terus je check... taku ada... risau...

..nOj.. said...

bole x nk gelak kuat2? terbayang lyna ngan towel berbungkus di kepala. ala tecik nye

Siti said...

huk..kutu..adoiii..kalau dah kena ni susah gak nak ilangkan kan...huhu

maszmadi said...

isk, nak kn jaga2 tur..

mamalieyna said...

ish zaman skrg pun ada lg eh bdk kena kutu, kt bando lak tuu..igt zaman dolu2, kt kg jer..huhu..

::Mamalyna:: said...

me_lina, tu ler riso betul skang... kalau berjangkit, nanti susah, dahler rambut lyna panjang n tebal..

::Mamalyna:: said...

nojah, hehehe...aku pun terbayang perkara yang same..

::Mamalyna:: said...

siti, tu ler pasal...harap2 lyna tak jangkit...

::Mamalyna:: said...

masz, harap2 lyna tak kena virus kutu..

::Mamalyna:: said...

mamalieyna, skang kutu pun idup kat bando, hehehe

ratna said...

akak ni kan.. izzah tu ada kutu dah risau giler2. ni kan pulak budak yg asalkan selak jer rambut nampak kutu..

Wansteddy Tales said...

tingat zmn kanak2 dulu. tiap kali balik kg sure kepala saya pun ikut berkutu. semak betul. puncanya tidur dgn para sepupu yg ternak kutu ><
bygkan tidur berhimpit2 sederet 12 org. mana xsusah kutu nak main lompat2 berhijrah kepala ke kepala? ahahaha