Thursday, March 4, 2010

Pon...Pon...Pon...Pon..Kereta Kecilku Berbunyi

Papaku pulang dari kota
Papaku belikan kereta
Kereta kecil warna merah
Bolehku bawa ke sekolah
Pon....Pon...pon...pon...pon...pon
Kereta kecilku berbunyi
marilah kawan mari naik
boleh ku bawa jumpa nenek

Kisahnyer, skang nie kami suka nyanyi lagu nie kat lyna.... itupun lagu nie selalu dinyanyikan oleh tok wan n mak tok lyna....bila kita nyanyi, selalunye lyna akan tepuk tangan sambil goyang2 badan pehtu mulut pun dah bleh sebut pon..pon..pon tue tp ngan bahasa die ler kan...

Tadi kami duk lepak2, ayah lyna nyanyiler lagu nie...bila die tepuk tangan, ai pun ikutler kan...pehtu ai tak tepuk tangan sambil tue ai tengok die dok tepuk n joget kan....tetiba lyna bleh tepuk paha aku sambil wat muka marah (family member ai tau kan camne lyna marah kan)...marah sebab ai tak tepuk tangan!!!!! so paksa rela ai pun tepuk tangan...pehtu ai saje benti tak mo tepuk tangan, pehtu lyna lepuk lagi paha ai, suruh ai tepuk....nak gelak betul... pehtu bila ayah die dah abis nyanyi, die sebut lagi pon...pon...ngan gaya suruh ayah die nyanyi lagi....rasanya tadi dekat 10 kali ayah die nyanyi lagu ni...hehehehe...

*ni budak kecik yg garang*

2 comments:

Afne said...

ni lagu fav hana ni.. nak2 bila dia naik kereta kecik dia tu hehe

::Mamalyna:: said...

afne, ooo lyna ikut kakak hana ler suka lagu nie...hehehe