Saturday, January 2, 2010

Selamat Tinggal 2009....Most Welcome 2010

Bye-Bye 2009 dan Welcome 2010


Jap jer masa berlalu kan.....pada aku in 2009 adalah tahun yg agak mencabar buat aku, dugaan pun banyak jugak...ada suka dan ada duka

What happen in 2009?
First, bagi aku yg baru bergelar ibu...tahun 2009, aku banyak ambik cuti sehinggakan cuti aku abis tuk taun nie....tu pun ditop up ngan mc.....lyna masih kecik dan dugaan tuk besarkan anak amatler banyak....since lyna dihantar ke taska dan ia tak boleh lari dari penyakit berjangkit mcm demam, batuk n selsema....yg nie memang wajib dapat, tu belum lagi disambung ngan penyakit2 lain....dan aku rasa prestasi keje aku pun cam buruk sikit taun 2009

Second, Wan aku meninggal masa bulan 3.... aku tak sempat tengok arwah buat kali terakhir....Semoga roh arwah ditempatkan bersama org2 yang beriman

Third, bulan Mei 2009, genap 3 tahun pemergian arwah ayah aku.....sesungguhnya aku amat2 merindui ayah...semoga ayah tenang di sana

4th, setelah menharungi banyak dugaan, akhirnya kami dapat baby baru WSQ 1883

5th, aku telah membuat amukan yang dasyat kat blog....baru tau yek camne aku marah....bila org marah, sibuk nak marah sama....sebelum ni wat derk jer kat aku bila aku bising2 dulu....ha...ambik ko!!! rasakan....

6th, kenduri akikah lyna selamat dilakukan di Kedah....sepatutnya dilakukan bulan disember 2008

7th, aku beraya ngan penuh perasaan berhari raya kerana taun nie aku dapat melaram ngan baju raya....maklumler, taun lepas kan beraya ngan tshirt+kain batik sajork, duk jer umah tunggu org datang (kes berpantang bersalin)....taun nie, aku datang umah org plak....yg buat lagi best, taun nie beraya di Kg. Bukit Betong (kampungku yg tercinta....)...tu yg syok lebih...hehehehe

8th, 29.9.2009, alhamdulillah, lyna genap umur setahun

9th, 4.10.2009, lyna memulakan langkah sendiri

10th, adik ipar selamat melansungkan perkahwinan ngan pilihan hatinya....walaupun aku sengsara on d way balik ke kedah time tu...(kes sakit perut, 6 kali singgah R&R)

11th, first time raya aji di kedah

12th, 31.12.2009, lyna last day di taska Zrin dan aku jugak last day menjadi resident tetap during lunch hour jenguk anak kat situ....sob...sob sedih...

13, 31.12.2009, berita gembira bila JPA mengeluarkan pekeliling bahawa PA dinaikkan pangkat ke gred N27....Syukur Alhamdulillah

Akan datang in 2010,
1.1.2010, aku bergelar PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT N27

3.1.2010, HAPPY BESDAY TO ME....umurku menginjak ke angka 29

4.1.2010, Lyna di taska baru, TASKA GENERASIKU di P8....aku berdebar2 nak antar lyna ke taska baru, harap sangat lyna ok kat sane.....aku plak dah tak jenguk lyna kat taska baru nie...

8.1.2010, aku dan lyna going fly to KB....untuk ape aku pegi sana? Aku menjemput mak aku pulang dari umah abang aku di sana....Mak aku duk sana sebelum raya aji lagi.... Flight aku kul 9:35 mlm...

9.1.2010, flying back to KL....flight aku kul 11:45 pg....aku ambik time ni, coz time nie package promo....berbelanja harus berhemah yer....

Cuti Hari Raya Cina, ada family day belah asben, taun lepas takde coz beri laluan kawen sepupu....insya allah buat kat PD

dari jan 2010 - mei 2010, MUST pegi PD n stay one night at Bayu Beach Resort....kena pilih tarikh nie....

Setakat ini yang boleh aku plan kan.....even masa berlalu pun, still ada satu perkara yang tak settle2....hangin bebetul aku....dari bulan 9 2008 + sepanjang taun 2009 = masih tak settle2...tengok nanti 2010 camne plak....plzzzler jgn nak menipu lagi....nak aku mengamuk lagi ker? Kami wat cara baik, ko buat main2, sikap endah tak endah jer walaupun terang dan nyata menyusahkan dan memalukan aku...ape pesen manusialerrrr...

Aku harap sepanjang 2010 ni, hidup aku dan keluarga dilimpahi ngan kebahagiaan yang berkekalan....Amin

No comments: