Friday, January 29, 2010

Fuhh...Lega!!!

Semalam tenet ofis tak ok, sabo ajelah....dari lunch hour sampailer ke nak balik keje, duk melangut jer....Ni kisah balik keje semalam, aku cam biasa balik umah, aku ikut jalan yg biasa aku lalu ler kan....bila sampai ke simpang nak masuk ke jambatan wawasan tue, aku tengok kete semua perlahan pehtu aku nampak cam jpj tp aku konpius jugak kut2 tu org perbadanan putrajaya kan....lagi satu kat jambatan tue, ada org sibuk pasang bendera wilayah....tup2 sekali kat depan, JPJ BUAT ROADBLOCK!!!! aku dahler tak pakai tali pinggang kaledar, cepat2 aku tarik, biasala tali pinggang tue, bila kita tarik laju2 mulaler stuck kan.... tiga kali aku tarik, baru aku dapat ketap ngan die punya penyambung tue.....berderau darah aku yer...coz ada kete depan aku selang dalam 2 buah kete jer dari aku, org JPJ tue nampak die tarik tali pinggang, org JPJ tue suruh berenti ke tepi....fuhhh....nasib baik aku sempat....kalau tak, kena tahanler aku....

Bila sampai jer umah, cecepat aku mesej bos aku, manaler tau kut2 die ikut jalan tue....sudahnyer kat jambatan wawasan depan mof tue jem teruk....nasib baik aku semalam tergerak ati nak pulang umah awal....kalau tak, aku stuckler atas jambatan tue....

yg benar,
aku yang bernasib baik

5 comments:

..nOj.. said...

oi pakai seat belt tu WAJIB la. bukan time ade roadblock je pakai. huh. btw aku sejak beli sang kancil ni, xpenah lg lupa lock pintu + pakai seat belt walaupun pg dkt2 je. sila kagum

aLoNg@Na said...

aku pn peel mcm ko jugakla..msuk kete jer,ssh benor nk tarik seatbelt tu..bla dh ada roadblock,bru la tertarik2 nk pkai..time2 cenggitu,mulalah stuck sna sni...

moral kpd kita semua - amalkan selalu pkai seatbelt sebaik sj anda msuk ke dalam kete..walaupun nk ke kedai sekangkang kera...(yela tu...)huhu

::Kak Sambal:: said...

nojah, iyer..tau..WAJIB2...hehehe...iyer jugak, aku KAGUM GILER ngan ko...ape citer kat lipis wei?

along, kita serupaaaa...heheheh

.:Yana:. said...

org pun sib baik tak lalu jalan tu semalam..ade member taska bgtau jalan tu dah jem, JPJ wat roadblok...so org pun ikut jalan jauh, jalan lalu jambatan yg satu lg tu...

asputra said...

kagumnya kat kwn ijan, si nojah tu..
akak masa pak *** wat r/block tu akak nek motor, boleh kena tahan pulak..myb dorg nkmpk akak pecut dr. awal jambatan tu gaknye..ada akak ofis ni yg saing takde plak dorg tu tahan..sabojela..maunye tak teketar bla kena tahan, nk tgk lesen & road tax....sibbek clear..