Friday, December 4, 2009

Pukul 5 pagi..

Semalam aku tido awal, lepas jer kuar jap p cari ubat batuk ngan sakit tekak asben aku, dalam kete aku dah tido dah...park je kete, terus aku cakap ngan asben....abang, ejan nak tido awal, ngantuk....ape2 hal, abang uruskan yer....aku dukung lyna terus letak atas katil then aku salin uniform terus bummmm....tido terus.....

Pehtu dalam kul 4.30 gitu...lyna merengek2....jari hantu dan manis dah masuk dalam mulut...means lapoler tue....aku raba cari botol susu....dah kosong, maknanya dah abis isapler....so aku gigihler bukak mataku aku bangun p buat susu sat....bagi lyna isap susu, pehtu susu tinggal suku jer....lyna duk tergaru2 pala pehtu die batuk....dengar bunyi die batuk lain macam jer mcam tanda2 nak muntah....terus aku angkat lyna then memang betul lyna muntah...muntah susu...abis atas tilam then kena kat aku n baju aku....gigihler aku mengelap tilam pagi tadi...aku nak tido balik rasa melekit dan aku buat keputusan tuk mandi jer walaupun jam menunjukkan kul 5 PAGI....sejuk? sejukler jugak tp aku redah jer....

Yg buat aku lagi haru lagi pagi tadi....lyna bleh bangun jugak...leh siap buat bising2 lagi....kaco ayah die tido....aku iron baju, die masuk jugak dalam bilik iron tue....pehtu asikler mengekor aku kan....p sepah2kan barang menan die....dah siap iron baju semua...aku rasa ngantukler kan, landing sat kat hall....lyna bleh panjat n landing atas badan aku sambil tepuk2 aku...aku angkat die letak bawah, merengek....last2 aku biarkan die baring atas badan aku yang gebu nie...

Ckup masa kul 6.30 pagi, siap2kan lyna tuk p taska....ari nie ujan plak, terpaksa mintak bantuan ayah lyna tuk payungkan kami puteri2 kesayangan die tue...

p/s buat mak ngah lyna: nie gambo lyna latest ari semalam ngan ayah die...masa ni dalam lif pepagi....mamanya kejam p pakai baju pantai nampak tiak pagi sejuk tue.....heheheh...but ramai org kata lyna cekci n comel pakai baju yang cu na kasik nie....rambut plak, mama ikat tocang 2, dah macam minah hawai dah....hehehe

3 comments:

bukhairiah said...

elok jer yer lyna btocang...diena nk sikat pon payah..dh sibuk nk larikan diri..

Anonymous said...

tomeynya lyna...mak ngah rindu dia la..kak ijan bukak website piiown..gambar lyna n mamlyna cpmey sgt2..

::Kak Sambal:: said...

mrs. bubu, kebetulan jer lyna ok, kalau tak, jgn harapler..ikat kejap jer, pehtu terus die rungkai balik..

eda, rindu yek..nanti minggu depan leh jumpa k...dah bukak ari tue, nasib baik ada terselit sekeping gambo ai...hehehe