Tuesday, December 8, 2009

Hobi Baru Lyna

Skang nie, lyna memang suka main bekas makanan ngan sudu plastik die....usung ke hulu dan ke hilir....aku tengok cam main makan2 jer....konon2 die kaco dalam bekas tue pehtu suap kat mulut....Aku kalau sibuk nak masak kat dapur dan tak mau die kaco aku, terus aku bagi bekas ngan sudu plastik tue....pehtu tak lama aku akan dengarler die mengetuk bekas tu....jap2 depan tv, jap2 bawah meja, jap2 atas sofa...kat mane2lah yg die suka....

Ni gambo yang aku sempat snap bila lyna tengah ralik main...
ni tengah ralik mengetuk....mata sambil tengok tv...dah jalan merata dah satu umah aku tue sambil bawak bekas tue....patah balik tempat asal sambil duduk mencangkung...tangan satu pegang sudu dan tangan lagi satu duk sibuk mengacau dalam bekas tue
Usung plak bekas tue ke dapur....tu lyna masukkan mainan claphand tue dalam bekas sambil tue kacau2...
Patah balik p tempat asal....dan die dah pasan yg aku dah snap gambo2 die...muka tue jeling tak hengat dunia tue...

Sebenarnya aku pasan, yang lyna berminat nak makan sendiri, tiap kali aku suap makanan, die pun sibuk nak pegang sudu....cam nojah, die dah kasik yinyin makan sendiri kan...aku belum lagi...nanti makan sikit jer....sepah tue yg banyak....hehehe

5 comments:

..nOj.. said...

hehehe... dia tgh buat kek tu kot...
wei kalau ko dh setat bg dia mkn sendiri kan, dia xnk dh ko suap nanti...

bukhairiah said...

betol2...nnt sumer dia nk wt sndr..dia xmo kita suapkan..xpe, ajar dia pelan2..bentangkan tikar utk dia duduk...nnt klo sepah sng kemas...tp mslhnya, dia akan kecahkan tmpt y xbtikar...huhuhu

anak2 nk mmbesar nie, mcm2 karenah...kene sabauuuuuu(urut dada)

::Mamalyna:: said...

nojah, wat kek yek...konpom tak masak2 kek tue, heheheh...aku tak kasik lagi bagi makan sendiri

mrs. bubu, skang yg makan bersuap pun, die p luahkan kat merata2 tempat...memang bersabauuu sangat2 nie...

.:fyzz:. said...

acewah ada talent tlg hg kat dapoq nnti si lyna nih..tgk tuh amboi kanmain menggoreng..hheh..kita bukn leh bg depa suap sndiri..satgi bukan takat depa suap kt mulut ngan lantai2 meja disuapkan jugak..hihiks

::Mamalyna:: said...

pijot, memang betul, tak pasai2, meka suap lantai tue...pehtu muka ni(sambil tunjuk muka sendiri) p ambik kain lap...