Tuesday, November 17, 2009

Kisah Budak Baju Oren

Sape budak baju oren tue? Ni cik lyna ler....kisah lyna semalam....dan jugak kisah kami berdua semalam.....Kami kan tinggal berdua jer, ayah lyna outstation ke PD.....so petang semalam, aku pick up lyna dari taska....cam biasa, aku kena bernyanyi bagai nak rak dalam kete....terus aku drive ke foodcourt Sri Teja kat P9 tue, nak beli bubur nasik lyna merangkap aku jugak akan makan bubur tue as my dinner (kes malas masak coz tinggal sorang)....dah sampai umah, lyna main sambil sepahkan barang...aku plak, kemasler ape2 yg patut kan....bila dah malam, bermulaler dramaqueen cik lyna...
* aku notice yang lyna cam tercari2 ayah die....bila aku tanya mana ayah? lyna akan cakap uuu..uuu...tha...tha....sambil tunjuk pintu....alahai sedihnyer aku, memang meleleh sikit dah air mata aku....kami penah kena tinggal time tue lyna dalam 5 bulan...so takdelah trasa sangat kan, tp skang nie...lyna dah kenal n tau ayah die....dan kebiasaan bila kami sampai umah, tak lama pehtu ayah die sampai
* mlm plak so far lyna tido ok, nyenyak jer dalam bilik gelap tue.... aku plak iron baju, wat laundry sikit, bloghop pehtu dalam kul 10.30 tengok tv....tengok drama Rindu Bertasbih, lakonan zamarul hisyam n umie aida kat tv3, best plak....layan citer tue sampai habis....
* dah tutup tv semua, aku take over tugas asben aku kan....coz memang hari2 before asben aku tido, tugas beliau adalah salin pampers lyna n wat susu lyna....aku? aku memang tido awal yer... masa nak salin pampers lyna, elok jer angkat pampers lama n nak letak pampers baru, lyna bantai kencing banyak giler...dahler kena kat tilam...pehtu siap kena lagi kat paha n betis lyna, aku angkat lyna bawak p toilet n basuh sikit....pakai balik pampers n suar kat hall....lyna dah celik mata dan merengek
* aku tengok lyna dah cam nak tido jer, terus angkat lyna masuk bilik....letak jer atas katil, lyna merengek2...aku rasa dahi dan badan lyna....mak aiii...panasnyer....aku rasa kaki, sejuk cam dedo....terus aku mesej asben aku...ati aku dah riso dah nie....asben reply, suruh aku sukat suhu kat ketiak....baru jer letak, lyna melalak....dahler aku sorang2 kat umah tue....doa harap2 takde yg buruk berlaku kat lyna
* lyna terus merengek2 dan merengek....aku tengok lyna ngantuk tp nak tido cam die gelisah...sat die ubah badan telentang...pehtu meniarap...pehtu menonggeng....aku duk jer rasa badan die....memang panas...
* agak2 kul satu, baru aku tido....aku plak duk gatai tekak nak batuk tue....amat2 tak selesa....sampailer aku tersedar alarm nset yang aku kunci kul 5.30....lyna start merengek balik....menangis yang aku tak tau pasal ape....aku angkat lyna p hall...terus kasik ubat demam....amatler susahnyer nak kasik....lyna melalak tak hengat dunia pagi tadi...dah settle semua, lyna tertido kat hall...aku terusler mandi, solat n bersiap
* dalam kul 6.20, kejutkan lyna tuk mandi...bukan mandi beria pun, mandi yang just basahkan badan...letak jer lyna dalam besen, aku lalu2 air....ooo pagi aku mandi lyna ngan air suam yer.... dah elok2 nak kuar umah, lyna p bantai muntah banyak sangat....dah aku kena tukar baju lyna....dan terus gerak p ofis dan taska
* lyna ok sampai taska tp bila aku nak p ofis jer, lyna nangis....dan thari tadi aku p taska, lyna tido...cikgu kata, dalam mulut lyna cam ada ulser putih....lyna makan pun tak mau, susu pun minum yg aku buat pagi tadi jer....time aku nak masuk ofis balik tadi pun, lyna nangis...
Naluri aku sebagai mama, aku harap lyna tak ape2....adakah lyna demam kerana rindu kat ayah die? sakit mulut ulser? gigi geraham nak tumbuh....yg aku harap, malam nie lyna ok dan tak macam malam semalam....

5 comments:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

kesian lyna.. get well soon ok

bukhairiah said...

ala cian nya dak pipi loyot nie..hope sihat cepat...
ummi pon slaloo mr bubu y salin n wt susu mcm izan coz ai dh tgolek tlentang dlu..

..nOj.. said...

haru biru la kan duk sorg je jaga dia... huhu.. cian dia... panas dlm tu kot, tu yg ulser naik... cian

~aSHa~ said...

siannye tgk dia melepek je kat sofa (tul ke ejaan melepek)

.:fyzz:. said...

aku baru baca...hmm cian kt lyna..msti perut pun kembung gak skit2 nih..hmm musti hg dh sapu minyk kt tapak kaki n peyut lyna kan..