Friday, July 17, 2009

::BILA ORG KEDAH MAI::

Orang kedah tue keluarga mertua aku yer......dalam minggu nie memang dah tau yg meka nak datang umah kami tp bila, tak plak diberitahu.......so kelmarin, MIL call suruh aku tanya umah persekutuan kat PD ada kosong tak minggu nie.....aku cek by online....semuanya penuh.... pehtu petang semalam meka mesej asben tanya dah abis main ka? ada kat mana?........aku cakap ngan asben, aku rasa meka datang umah kami ari ni kut....gerak ati aku cakap ari nie..... aku pun sempatler kemas ape2 yg patut kat umah tue.....maklumler umah dah cam taraf tongkang pecah dah.....hehehe.....
Lyna plak meragam coz die nak tido tp tahan mata tak mau tido....ayah die plak nak kuar p tengok game......so lyna kenaler marah sikit ngan ayah die......melalakler minah tue kan....tepuk2 perut, maybe kembung lyna nie.....tengah aku kat dapur nak ambik gripe water tetiba.....semekom....semekomm..... dengar sore makcik lyna aka nani........kan aku dah kata....meka sampai malam nie....hehehe....surprise!
Kisahnyer mereka tolak petang semalam dalam kul 3++......meka sengaja tak nak bitau kami.....lyna plak kan tengah badmood coz lepas kena marah ngan ayah die.....puasler maktok, tokwan, makcik n paksu agah2 die.....nak tau die leh wat muka camne......muka takde perasaan....toyer jer.....protesler tue....dah lama2 baru ok....baru kuar sore...... meka bawak buah rambutan, manggis, cempedak, sayur2, ikanler ngan kuih frozen.....MIL aku terer wat kuih frozen tau....siap berniaga lagik......gambo2 tue semua, takdelah aku snap, segan aku! kang pelik plak tengok aku mensnap gambo, hehehehe.....
Ape ole2 utk kami...........
selai baju tuk cucu kesayangan @ cik lyna....sebenarnya MIL beli 2 helai....tp satu baju tue saiz 3-6 bulan....lyna kan dah 10 bulan.....tak muat rasanya.....kalau muat pun mungkin sendat kat peyut lyna yg muncit tue......hehehe......so MIL kata kasik kat anak pojie.....(p/s: pojie, mak mie kasik selai baju tuk anak hang)

dan ini utk aku sempena perkahwinan adik mie yg nak kawin bulan 11 nanti....MIL kasik....TQ MAMA..... Sepasang baju kain chiffon + lining.....kiranya sama corak ngan nani ler...nanti org bleh kenal family pengantin ppuan, hehehe.....nak tempah kat mane yek.....kain mahal nie.... pas rayaler aku tempah coz kalau aku sibuk2 nak tempah sekarang, mesti org tak mau ambik dah.....


So ari nie....lyna tak p taska.........duk kat umah ngan Mak Tok yer....syokler lyna tue coz ramai org melayan die......

No comments: