Friday, June 12, 2009

::PENATNYA AKU::

Petang nie pas balik keje bila dah sampai umah:-
  • kemas beg aku + asben n beg lyna. Petang nie kitaorg bergerak ke Batu Pahat coz esok ada kenduri menyambut menantu pak long asben. Kiranya sepupu asben kawenler nie....tak tau kul bape sampai. First time aku p umah pak long nie....
  • Kemas umah sikit2, takkan nak tinggal umah bersemak plak kan...
  • Angkat kain jemuran, nanti ujan turun.....opppsss aku duk apartment gomen, tempat sidai aku mmg konpom tak kena ujan punya....hehehe....semalam aku basuh cadar, dah angkat harus lipat, maleh aku nak tengok semak atas katil nanti......
  • Panaskan bubur lyna, sebelum gerak p BP, make sure perut lyna diisi sepenuhnya....
  • Mandikan lyna dan siap2kan lyna....pakai baju yg lawa2 sikit....
  • Nanti bila dah sampai BP, mesti kene tlg ape2 yang patut kan.....moga2 lyna jadi budak yg baik kat sane.....lyna nie kalau kat tempat baru, die nie mulaler wat perangai...terculture shock agaknya...Jgn wat gitu ye sayang....Cian mama
  • Dah namanya kenduri dan as sebagai tn umah, mesti bz punyer....konpom tido lewat....
  • Esok pas kenduri, rilek2 jap n WAJIB zoooom balik putrajaya. Tak mauler balik pjaya ari ahad, jalan konpom jem coz senin dah mula sekolah....
  • Dan yg paling penting....Aku tak nak dengar any lazeran...BORING!
  • Sebelum ape2 berlaku......Aku dah rasa PENAT....

No comments: