Monday, June 29, 2009

::CHERITA CHERITI WEEKEND::

ARI SABTU
Ari sabtu cam biasa, mama lyna n ayah nak bangun lambat tpppppp cik lyna bangun awaller pulok....maybe dah terbiasa bangun bagi time weekdays kan....disebabkan mulut bising cik lyna tue, kami pun ngan berat hati celikler mata..... pehtu siap2kan ape2 yg patut.....dalam kul 10.30 pagi terus gerak p Ca4 tuk membeli barang2 yg kehabisan kat umah tue.....dah gaji katanya kan....harusler mensusutkan pitih2.....hehehe.....nasib baik lyna ok....sampai jer kat ca4, cik lyna tue titon, so senang citer, baringkan ajer dalam stroller die.....pehtu xtvt mencari barang2 umah pun bermula.....aku dah rasa cam treasure hunt dah.....maklumler ca4 kat putrajaya nie baru (pada aku baruler) ubah partion barang.....so masih lagi terhegeh2 nak cari kat mane letaknyer susu....kat mane letaknyer kicap n blablabla....

dah siap bayar semua, perut pun mulaler krotkretkrotkret kan....tengok jam dah kul 1....ingat nak terjah jer McD tp mak aiii org.....ghamainyer.....so terus cancel! Terjah plak ke A&W......perghh sedap betul float rootbeer tue..... perut pun dah kenyang, apalagi......pulangler ke pangkal jalan.....balik umahler....aku ngan asben kemaskan barang2 yg dah dibeli tadi..... pehtu asben aku kuar plak ke bangi coz dah set ngan kedai tinted kete tue kul 3.....nak tau kul bape asben aku balik plak ke rumah....kul 7.30 mlm!!!!! bayangkan bape lame die duduk kat kedai tue....asben aku cakap, masa die sampai tue...5 buah kete sampai dlm masa yg same n asben aku kete yg ke5.....cian asben aku....nasib baik tak jadi tugu kedai raytech tue....hehehe....

Kebetulan adik ipar ada datang umah....so syokler lyna coz mak ngah die ada.....cam biasa...mulaler lyna tunjuk skil2 die pada mak ngah....cian mak ngah penat melayan cik lyna kan.... dan malam tue sekali lagi ada treasure hunt......mencari durian plak......pelik kan....time kita cari, time tue ler takde.....time tak cari, bersepah2 plak stall durian.... akhirnya dapat yg berkenan di hati kat sg merab....kira okler tue....sampai umah melantak plak durian.....pehtu titonler.......zzzzzzzz

ARI AHAD
ari nie best coz aku dah set ngan moon tuk wat mini Photoshoot(PS).....set kat taman kat shangrila tue....slot kami kul 10 pg.....aku bangun awal ari nie....siapkan lyna comei2, ikat rambut toncet n letak sepit (pojie....anak aku harus bersepit ok....trademark tue,hehehehe)...dalam kul 9.45 gerak dari umah.....dah sampai sane, tengah jalan2 ke pondok yg dimaksudkan....aku tegur blogger nie...nama die shiemz n co.....anak die encem woooo....nama hadzeq.... sampai je kat pondok, aku tengok 4 photog nie bertungkus lumus mensnap2....ada yg terbaring, ada duk celah pokok....member lepih aku iaitu reen pun dah ada ngan rombongannyer....nak gelak coz anak reen si aura tue amatler sibuk mengutip ranting2 kayu......nak wat unggun api agaknya kut, hehehe....dan for the first time jugak cik lyna bertemu ngan marisa.....

ni gambo lyna ngan marisa....tengok muka lyna yg takde mood tue....



Masa sesi PS tue, lyna bad mood coz die nak tido tp kami ganggu die.....biasa lyna suka sangat wat muka cheeky die tue....tp ari tue, nak dapat satu senyum pun payah tau....frust mama! tp so far semua berjalan lancar.....buat moon, tak sangka u punyer asben punya kaki yg amat kebal....kelako tengok sutan @ asben moon....ada selipar ditinggal2kan....abis merata tempat die jalan ngan kaki ayam sajork....hehehe...takpe2...demi hasil 'tembakan' yg terbaik.... peh jer PS tue, p umah kak zaidar antar stok Baby Tight n Legging.....dah selesai urusan, p plak Seksyen 8 Bangi tuk lunch......dah sudah lunch, p plak umah pojie...tengok baby Akma Amirah Munawwarah, fuhhh panjangkan nama baby....awatler panjang sangat nama anak hang nie pojie......sambil lawat baby cam biasaler asben aku tue.....nak main dart jer kalau sampai umah pojie tue......dah setel main, padan muka kalah, huhuhu....p ke mydin....ni pun ghamai org....naik mengantuk aku beratur.....pehtu baruler balik umah....masak2, makan2 n tidooo.....


Abis sudah citer weekend aku.....tak sabo nak tunggu gambo dari moon.....
p/s : contest teka kamera tue...aku takde luck lor.....takpe, pehni cuba lagi....

7 comments:

ini reen said...

heh..kak ijan..tak pe lain kali amik ps lagik

~aSHa~ said...

mana gambo lagi...

::Kak Sambal:: said...

reen, tu ar....mcm kena ambik lagiler...tunggu ar besday party ke or saje2 ker, hehehe

asha, aku tengah menunggu photog update...aku semalam datang lenggang jer, tak bawak kamera pun

Unknown said...

Ejan, hensem ek... heheh... Nasib baik tegur kalu tak smp ke sudah aku x kenal...haha... salam perkenalan tau... :D

p/s: mana lagik gambo2nyer...

Ahkak Geli said...

tak ajak pun aku jugak ek? ai pun suke berpoto poto shut ni

::Kak Sambal:: said...

shiemz, tu ar...ejan main belasah jer tegur shiemz...siap ckp ngan asben, 'abang, ejan cam die nie, die blogger jugak, ejan tegur yek'... siap mintak izin nak tegur, hehehe...salam perkenalan jugak dari saya...

nogha, nak photoshot apenyer ko nie...ko kan sibuk mencari tijah...hehehe

Atie.Rashid said...

mane lg gambo???????

si hadzeq anak shiemz tu mmg hensemmmmm...untung sape dpt wat menantu...hehe