Friday, June 24, 2011

Alahai Buku...

Baru-baru nie p Ca4 Puchong... Kat pintu masuk tue, ada plak meja jual2 buku... cik lyna duk jerit 'nak kaler'... kalo nak kaler tue maksudnya nak buku... disebabkan maknyer nak cepat n tak mo lihat anak beria-ia menjerit so capailer buku yang ada tulis 'Mengenal ABC'....


Bila dah beli... balik rumah, belek2 buku tu, terus mulut ai pot pet pot pet.... nak tergelak pun ia jugak pasal isi dalam buku nie...coz ai rasa 'payah lyna nak paham'.... meh ai tunjuk satu gambar mengenai huruf 'U'
U for Urine Bowl --> Mangkuk Tandas


Sesuweiiiii ke letak gambo camni?!!!!! si pembuat buku nie pun, saboooo ajelah... buku mengenal ABC, tp tunjuk gambo org kencing.... Cik lyna plak, lagi lawak...


mama : kencing (refer pada gambo)
lyna : takkkkkk... bukannnn... MINUM!
mama : ni bukan minum... ni KENCING!


lupa plak... anak pompuan ai kencing guna cara lain...ehhehehe

6 comments:

eima said...

hahaha aku pun ade gak beli buku ni ari tuh ... tah mana aku sorokkan ...hahah

Pn. Zana said...

mmg pon ejan! banyak la benda lain. pegi buat urine bowl pulak..

bukhairiah said...

xpatot la publish gambo tu...pe la pengarang buku tu..xg school tinggi2 kot hahahaa

syariza09 said...

issshhh.. derang ni pon satu, nk buat tu x pikir dulu..ngok ngek tul

@e_da said...

u for umbrella pun boleh kan.. tah apa2 org buat buku ni tak sesuai tuk budak2

AnaLyana said...

hai kak ejan.. lama tak singgah sini/..:)