Thursday, May 12, 2011

Mama... Nak Andi!!!!

Cuaca panas kan sekarang nie..... Rumah takde ekon, so kelajuan kipas tue memang no. 5 jer.... Sampai jer rumah pas keje, memang on terus kipas...sampailer ke malam, kipas tue bekerja tanpa henti, hehhehe


Malam semalam, dalam kul 9.00, lyna p bukak semua baju dan seluar die.... tinggal pampers jer...duk ke hulu ke hilir dalam rumah.... maknyer riso kut2 ada nyamuk gigit, maklumler... kulit anak sensitif...


Tiba-tiba, kul 10 malam... lyna datang dekat ai 'mama, nak awel (towel), nak andi (mandi).... agaknyer die tak tahan panas kut... memang sebelum nie tak penahnyer die mintak nak mandi malam.... ai pujuk2 tak kasik die mandi, so far okey.... pujukan menjadi... paksa plak die pakai baju n suar.... merajuk2 tak mo pakai jugak... dan akhirnya semalam lyna tido ngan pampers jer... Malam kelmarin yang die demam tue, abis jugak dibukaknyer semua baju tido die....  


Budak2 pun tau rimas bila panas... Inikan kita org dewasa.... Cam ai, before tido skang nie, mesti ai mandi... Dah mandi, baru boleh tido... kalo tak, ermmm dukler terpusing sane sini coz rasa sangat2 tak selesa bila badan dah berpeluh2....

10 comments:

ummiaqeef said...

aqeef lak x suke bukak baju..kite lak yg suh bukak,kadang dia xnak..haritu bukakkan baju ngan suar tggl pampers je..pastu dia g amik baju ngan suar lain kat drawer dia..ceh! tp mmg panas sekarang ni, berpeluh je..

Cik Puan Nurul said...

qaseh mmg tiap malam tido pakai diapers je tp pakai bajula..baju pun jenis yg nipis n xpanas..dia mmg jenis xsuke panas2 n selimut pun dia xmo..cuaca xok skrg ni kan
tgk dlm berita jerebu ehh..patutla smlm m/hari xnampak tp panas membahang dh mandi pun masih terasa panasnyaa..budak2 apatah lagi berpeluh jeruk.

aLoNg@Na said...

samalah ngn ank aku tu jan...mlm pns,pndai bukak bju sdrik..pntang bukak suar,dia cabut pampers sdrik...'mama,andi..andi..'..klu aku ckp xyah,pndai je dia bg alasan 'adik cing..adik yak'....
klu nk mndi,dh pndai amik towel sdrik,pehtu bukak pmpers tu lipat mcm aku buat dah tu terus buang dlm tong smpah.....semalam bbsiter dia citer,bukak baju pehtu siap ckp 'bu..bu..anasss!'..tu refer nk mandi la tu...

dakcik said...

same la..musim panas skg nie..rs nk tido 'bogel' hahaha..

eima said...

aku tido secara selak bj hahaha
fahim aku abah die... semua bj ke atas ...

Pn. Zana said...

mmg panas weii..sabar je la kan ..:)

~izan~ said...

mmg musim panas skrg ni..tp kuantan dah dua hari hujan...ni pun mendung ni.

panas tu panas bahang kan...mmg rasa nak mandi aje..peluh2.

ann @ hatiberbunga said...

cekci!

.:Mama Dhia:. said...

betul kak..mmg panas skrg ni..
dhia pun berpeluh sokmo kat umah..bile pakai sluar panjang(malam) dhia senseng sluar sampai lutut.. panas la tu..
lyna sampai mintak mandi yer..
mmg tak tahan la tu..
nmpk gaye kene pasang ekon tu kak...
hehehe..

ibuafiqahhuzaifah said...

wei x elok mandi malam..kang kena paru2 berair..
pakai singlet udah kat umah..haha