Monday, March 28, 2011

Tq Ahkak Geli

CRABSTICK POPIA @ pinggan umah Ahkak Geli

popia ni walau nampak mudah, tapi sebenarnya leceh. Aku pernah dengar orang melepuh bila goreng popia ini(buat sendiri, bukan beli ngan Ejay) . Kata Ejay, semasa dia nak passkan popia ini kepada aku, ada cara cara dan jampiannya untuk mengelakkan dari minyak melepuh semasa menggoreng popia ini. Eh, bukan nak ckp popia Ejay ni meletop semasa goreng, tidak...tapi, kalu korang nak bungkus popia ni, ada caranya..Gitulah dia bebel kat aku masa aku beli popia itu.
Satu lagi, jenis orang pemalas macam aku, senang je, ulur RM3.50, dapat la 20 batang popia crabstik. Ulur RM7, dapat empat puluh. Senang, balik karang aku goreng je. Takde kuasa aku nak pegi cari kulit popia kat Mydin ngan Crabstik tu. Pastu balik umah, potong kulit popia, bungkus pulak..humang haihhh...takde kuasa la mak!! Jadi, beli je la..tak mahal pun RM3.50.


Setakat ini, dah beberapa kali beli ngan Ejay, takde pulak melepoh bagai. Elok je goreng, anak-anak pun suka. Laki pun suka..Sekian testis saya.."
 
Wahhh... kemain testimoni ko ni.... cair ati ai untuk memberi sepuluh batang crabstick percuma, hehhehe... TQ wei coz support bisnes ai... pehni kita join venture yer...

1 comment:

*Miss Geli^ said...

esok masa aku nak pass jeruk tu bole bagi..hahahhaha