Monday, January 17, 2011

Menu Simple, Mudah Masak, Kenyang Perut....Burppp! Alhamdulillah...

 Sambal udang..
tumis cili sampai pecah minyak... taruk sos cili sikit, sos tomato sikit, untuk ada bau2, campak daun kari beberapa helai... perasakan manis masin then siap..
 sawi tumis air
ketuk2 bawang putih, goreng kasik hangit sikit, masukkan sawi then air... perasakan garam...agak2 sawi dah layu... tutup api dan boleh hidangkan..
ikan goreng
lumur garam kunyit kat ikan then goreng... tp jaga2 kadang mata ikan nie buat minyak meletup (mencik tau, jauh2 ai pegang sudip time meletup tu)

bleh jugak kasik kengkawan idea untuk masak dinner..

7 comments:

MRS. K said...

ikan goreng tu paling menawan kalbu!! lama seh tak makan ikan. asik ayam.ayam.ayam

Zimah said...

ejan, kalo xnak minyak meletup or mericik rata2 masa goreng ikan..ko tutup je tudung kuali tu ngn tudung periuk bertangkai..kalo meletup pun sekitar dlm tu je..pastu masa nak balik kan ikan, ko kasi tutup air dulu..
selamat mencuba..:)

maszmadi said...

eee udang tu sungguh menusuk kalbu ler..... nyumnyumnyum sedapnyer.

Huda said...

simple tp sedap sgt :)

eima said...

ade sambal belacan lagi masyuk...sedap ..aku suka ikan kembungtuh ...

Sidratul Muntaha said...

ko kejamkan ejan
aku dahlah tengan pantang seafood nih
netekkan ara..
huuh..
sedih
takperlah aku buat menu dinner masak udang tu tuk org tua...
biar dia gedompol mcm aku plak!
ekekkeke!!

misz beauty said...

aaaa... my feveret udang... kemarin baru je buat sambal udang harimau...;-)