Monday, January 3, 2011

Amah maut jatuh tingkat 12

PUTRAJAYA: Tindakan nekad seorang pembantu rumah warga Indonesia yang dipercayai cuba melarikan diri dengan memanjat tingkap belakang rumah majikan di tingkat 12, Kuarters Kerajaan, Fasa 12, di sini, membawa padah apabila terjatuh dan mati serta-merta.
Sebelum kejadian, mangsa yang tidak memiliki sebarang identiti dikatakan cuba melarikan diri malam kelmarin, ketika majikannya tidak ada di rumah, manakala pintu rumah terbabit dipercayai dikunci dari luar.

Mangsa dipercayai menggunakan kesempatan itu untuk melarikan diri berdasarkan beg pakaian yang dijumpai bersama selepas ditemui penduduk tertiarap di tingkat bawah kuarters itu, kira-kira jam 7.30 pagi.

Seorang penduduk yang enggan dikenali berkata, dia memang mendengar ada objek seperti zink jatuh dari tingkat atas di belakang rumah beberapa jam sebelum kejadian.

Bagaimanapun, katanya, dia tidak melakukan pemeriksaan kerana tidak mengesyaki sebarang kejadian buruk. “Saya tidak menyangka objek yang terjatuh itu adalah tubuh manusia selepas diberitahu seorang jiran ada mayat seorang wanita tertiarap di tingkat bawah kuarters berkenaan,” katanya yang tinggal di tingkat 10 kuarters berkenaan. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid, berkata pembantu rumah warga Indonesia terbabit dipercayai cuba memanjat keluar melalui tingkap dapur rumah majikan menggunakan selimut yang diikat sebagai tali bagi memudahkannya turun ke tingkat bawah. Abdul Razak berkata, mangsa berjaya turun ke tingkat 11 dan cuba berpaut pada jeriji besi di tingkap dapur rumah berkenaan, tetapi tidak berjaya dan terjatuh menyebabkannya maut serta-merta di tempat kejadian.

“Kami sedang melakukan siasatan terhadap majikan mangsa terbabit dan tak menolak kemungkinan mangsa tidak memiliki permit kerja untuk bekerja di rumah berkenaan berdasarkan tidak ada sebarang pengenalan diri ditemui bersama mayat,” katanya.

sumber: Harian Metro

Ni kat umah ai nie... yang pasti bukan bibik umah ai coz ai takde bibik... Tp ai takde dengar citer pun.... Jenis umah ai memang takde balkoni tp adaler balkoni kecik kat area dapur tue... pergh, nekad betul nie...

Matiler kita EIMA, ada plak HANTU BIBIK BALIK RUMAH....

7 comments:

mama_auni said...

baru pagi tadi dapat tau dari bbysitter Auni..huhu..seram..atas umah iza jek...

ummiaqeef said...

ha'ah...cucu pengasuh anak kami siap turun tgk. mak dia yg x tgk pun xleh tido mlm..org jumpa mayat dah bersemut..takutnye! dgr citer majikan dia keje imigresen tp nape bibik xde permit ek..

syawalsimpsons said...

nasib baik HANTU BIBIK BALIK RUMAH....kalo HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH...x naya...lari bawa wheel char...hahahhaha

.:mama dhia:. said...

terkejut sangat bace paper pagi td..
die jatuh blakang taska jer kak..
jangan berhantu sudah kat situ..
eee..seram..

Hezesuze said...

adehh kalo dia stay pun paling kurang anto balik indon je..idakler sampai korban kan diri..

adianiez AIDA said...

menakutkan!!!

mamawafiq said...

Lin pun dapat tahu masa antar wafiq kat umah pengasuh die pagi tadi.. pengasuh die citer cz suami die pegi tgk mayat tu... cz kebetulan suami die kuar pagi tu nk beli bekpes tgk ramai org kat situ siap ngn polis lagi.... ngeri kan... dorg cakap xde darah.. maybe cedera dalam kot..