Tuesday, January 11, 2011

Alahai ANE...

Tadi pas lunch ngan asben, kami p cari barang kat Pasaraya Darussalam, Presint 9... Tidak ramai org dalam pasaraya tue... plan nak beli sikat... cari row by row, tak jumpa2 plak... so asben tanyaler kat ane tue..

asben: ANE, sikat kat mana?
(sekali die tunjuk somewhere)
ane: sane..
asben: bukan...bukan... ai mau cari sikat bukan IKAN...
(then die tunjukkan satu lagi tempat)

nak tau tempat ape? TEMPAT ALAT TULIS....

Alahai ANE, ni mesti baru datang malaysia agaknyer....
Tu ler skang kan, mamak ni bukan setakat bukak kedai makan jer... dah bukak pasaraya, pekerjanya import dari India... yang memang sah2 payah nak paham cakap kita.... kita plak, takkan nak cakap india ngan meka...

dalam pasaraya tadi, ai mampu gelak jer... asben ai dah ngeleng pala dah...

6 comments:

Tie-Ibu wawanisolehah said...

haha..patutnya kena masuk kelas tusyen dulu baru leh suruh kje kat public..

Nad @ MamaZakwan said...

kdg2 ane ni pun bukan betul..ade yg dr bangladesh la, nepal la, india betul la..kalu nak tnye pasni kene tnye ane, comb mane?mungkin die tau kot, haha!

.::Lynn::. said...

alahai ane

eima said...

haha tp kedai die murah

Ada Dalina said...

hahahha..kelako... :P

Hezesuze said...

tak suke bau ANE....huhu