Friday, December 10, 2010

Cantik Cara Jimat

Kalo pegi kenduri kawen, penah dapat bunga telur camni?
Korang buang ke korang simpan?

tp jika tak dibuang, bunga telur nie boleh dibuat sebagai pengikat sesuatu tau....

nak tau ikat ape?

digunakan sebagai PENGIKAT LANGSIR
sarung jer ikut bawah langsir pehtu ikat n adjust nak seketat mane ngan wayar tue...dah siap!

me? sangat puas hati...
ni bilik ketiga umah ai... bilik digunakan sebagai bilik iron ngan simpan meinan lyna... langsir hall, pakailer pengikat langsir yang dibeli
langsir nie jarang ai bukak kasik tutup... memang diikat sentiasa jer...
Kira okeyler tue kan... at least, bunga telur yg cantik tue, tak dibuang begitu saje...

**pastikan kengkawan buang bunjut yang letak telur tue tau, hehehe...

20 comments:

Nigina said...

wow kreatifnya.... macamni kena buat gak lah hehehhe

mummy_ayu said...

kreatif tu....idea yg bagus nie..ayu selalu simpan ajer..bila mengemas..simpan yg mana cantik2 jer..

eima said...

ko mmg kreatif...ade je ideas...
penjimatan kan .. tak yah dok sebuk nk beli sepit berbunga bagai

Cik Puan Nurul said...

Huhu bagus tak membazir kan..

..nOj.. said...

aku slalunye simpan. pastu bile rajin nk mengemas, aku buang seme skali. skali buang mmg byk.aritu jaman sapu tgn, berlambak betul sapu tgn kecik2 tu. aku wat lap dapur. berguna gak kan. hehe

Fieza said...

sangat kreatif..umah saya banyak bunga macam ni tak terfikir lak nak buat macam tue. Thaks for idea

Mama AminAzim said...

mamalyna cukup kreatif la...

Nad @ MamaZakwan said...

tak terpk pun, huhu!kreatif.. :)

Liza said...

Kreatip.. Dolu2 selalu kumpul.. Tapi bila my hubby mengemas, dia buang semua. So skang dah tak kumpul.. :(

::Mamalyna:: said...

nigina, hehhe...buat2! senang jer...cari bunjut telur yang cun then sarung jer..

::Mamalyna:: said...

ayu, kadang2 kita dapat yg cantik kan...sayang nak buang, tu yg wat sarung langsir tue..hehhee.. langsir bilik jer..

::Mamalyna:: said...

eima, jimat kan! penyepit langsir pun RM10, ni lagi jimat... free jer, hehhe

::Mamalyna:: said...

nurul, memang tak membazir...duit pun tak membazir nak beli sepit langsir..hehhee

::Mamalyna:: said...

nojah, yg sapu tangan tue, memang dulu musim kan, aku pun cam ko, pakai lap2 kat dapur, wat kain buruk ke... kadang ada yang cantik, cam sayang nak buang... yg ni aku ikat kat langsir... biar berseri sikit langsir ai tue, heheh

::Mamalyna:: said...

fieza, tq2... sila cuba, pakai kat langsir bilik jer... kat hall, biar cun sikit..hehe

::Mamalyna:: said...

mama amimazim, tq... saje share tip yang murah n jimat ngan kengkawan..

::Mamalyna:: said...

nad, hehhee... akak pun puas fikir, nak buang sayang, cantik kan... bunga stoking plak tue...cian org buat penat2 jadi cantik...

::Mamalyna:: said...

liza, hehhehe...takpe, nanti p kenduri, dapat yang cantik..boleh buat cara camnie, hehe

ummiaqeef said...

keratif la..x terpikir..bole buat ni..hehe..

::Mamalyna:: said...

ummiaqeef, try... murah n jimat!hehe